مخالفت رؤسای بزرگترین شرکت‌های فناوری آمریکا با فرمان جنجالی ترامپ

فرمان مهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا با مخالفت‌های گسترده‌ای در میان مدیران ارشد بزرگترین شرکت‌های فناوری این کشور روبرو شده است.

مخالفت رؤسای بزرگترین شرکت‌های فناوری آمریکا با فرمان جنجالی ترامپ
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از بلومبرگ، مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی فیسبوک یکی از اولین کسانی بود که در مخالفت با فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا سخن گفت.

مارک زاکربرگ روز جمعه نوشت مانند بسیاری از شما من هم درباره تبعات فرمان اجرایی ترامپ نگران هستم. ما باید این کشور را امن نگاه داریم اما این کار باید از طریق تمرکز بر کسانی انجام گیرد که تهدید واقعی ضد آمریکا محسوب می شوند.

رید هیستینگز، مدیر اجرایی شرکت رسانه‌ای نت‌فلیکس هم یک روز پس از امضای این فرمان جنجالی نوشت، اقدامات ترامپ بر کارکنان نت‌فلیکس در سراسر جهان تأثیر می گذارد و همه ما از آن آسیب می بینیم.

تراویس کالانیک، مدیر اجرایی شرکت فناوری اوبر نیز در صفحه توئیتر خود نوشت این ممنوعیت، مغایر با تمامی ارزش های این شرکت است. 

هر راننده ای که به علت این ممنوعیت قادر به کار کردن نخواهد بود، خسارت وی جبران خواهد شد و ما برای تأمین هزینه های حقوقی آن سه میلیون دلار اختصاص داده ایم. شرکت خدمات حمل و نقل لیفت نیز در واکنش به این تصمیم ترامپ، یک میلیون دلار به اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا اهدا کرد.

برایان چسکی، مدیر اجرایی شرکت خدمات مسافری ایر بی ان بی، هم مسکن رایگان در اختیار پناهجویان و کسانی قرار داد که اجازه اقامت در آمریکا ندارند.

ایلان ماسک، مدیر شرکت خودروسازی تسلا که خود اصالتا اهل آفریقای جنوبی است در صفحه توئیتر خود نوشت ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا، بهترین راه مقابله با مشکلات این کشور نیست.

دست کم نیمی از رؤسای بزرگترین شرکت های فناوری آمریکا توسط مهاجران بنیان گذاشته شده اند یا در حال حاضر توسط آنها اداره می شوند. از جمله آنها می توان به ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و تیم کوک مدیرعامل اپل اشاره کرد که همه آنها با انتشار بیانیه هایی تصمیم ترامپ را محکوم و از کارکنان مهاجرتبار خود حمایت کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار