ساری،

ضرورت جلب مشارکت های مردمی در افزايش امنيت

کسب اعتماد و جلب مشارکت های مردمی در توليد و افزايش امنيت عمومی الزامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار سيد محمود ميرفيضی فرمانده انتظامی مازندران در جلسه کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل دريا گفت: ناجا با اين رويکرد با واگذاری برخی از ماموريت ها نظير دفاتر خدمات الکترونيک انتظامی و شرکت های انتظام به نهادهای مردمی در اين راستا گام های اساسی برداشته است.

وی با اشاره به اينکه توليد امنيت يک موضوع چند وجهی است،افزود: نيروی انتظامی تنها يکی از ابعاد توليد کننده امنيت است و مردم و حاکميت عمده ترين نقش را در توليد امنيت برعهده دارند.

فرمانده انتظامی مازندران با بيان اينکه مازندران به دليل ويژگی های خاص طبيعی از جمله جنگل های انبوه، دريا و مناطق توريستی از استان های مسافر پذير در کشور محسوب می شود، بر ضرورت تامين نظم، امنيت، آسايش و آرامش برای شهروندان و مسافران تاکيد کرد و گفت: با توجه به اجرای طرح های سالم سازی دريا بايد از همه ظرفيت ها برای ايجاد بسترهای مناسب فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

سردار سيد محمود ميرفيضی استفاده بهينه از ظرفيت دريا و جنگل را يکی از شاخص های توسعه يافتگی برشمرد و افزود: تمامی سازمان ها و نهادها بايد فرصت ها و بسترهای لازم در بخش اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و خدماتی را برای استفاده مردم از اين مواهب الهی آماده کنند.

وی با بيان اينکه سالانه بيش از 15 تا 20 ميليون مسافر از اقصی نقاط کشور برای بهرمندی از مواهب الهی در ايام مختلف سال به اين استان سفر می کنند، گفت: با توجه به اينکه طرح سالم سازی دريا ملی است، برای توسعه زيرساخت ها در بخش های مختلف نيازمند بودجه و اعتبارات ملی می باشد.

سردار ميرفيضی از برنامه های فرماندهی انتظامی استان برای ساماندهی سواحل دريا را برنامه ريزی مدون در راستای روان سازی ترافيک در شهرستان های ساحلی و محورهای مواصلاتی استان اعلام کرد و افزود: در بخش فرهنگی نيز پليس علاوه بر وظايف ذاتی و قانونی خود که برقراری نظم و امنيت است، اقدامات فرهنگی و اجتماعی ويژه ای پيش بينی کرده است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار