هشدار نارنجیِ هواشناسی امروز هم پابرجاست

هواشناسی مازندران با صدور هشدار نارنجی و زرد از طغیان رودخانه‌ها، سیلاب ناگهانی، آب‌گرفتگی معابر و ممنوعیت فعالیت دریایی خبر داد.

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را تا پایان وقت امروز شنبه اعلام و پیش بینی کرد آسمان مازندران در طی این مدت با بارندگی، گاهی رگبار شدید، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و احتمال بارش تگرگ همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر این سامامه را مناطق مختلف استان اعلام کرد و نسبت به کاهش دید، وقوع صاعقه، لغزندگی سطح جاده ها، خطر ریزش سنگ و اختلال تردد در جاده‌ها و محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر عمومی و افزایش حجم آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی خود به شهروندان توصیه کرد در طی این مدت علاوه بر خودداری از صعود به ارتفاعات و مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه، در تردد‌های جاده‌ای جوانب احتیاط را رعایت و از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند

هواشناسی مازندران همچنین با صدور هشدار زرد دریایی اعلام کرد دریای خزر در این مدت با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.

بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۶ متر بر ثانیه و بیشینه ارتفاع موج نیز تا ۲.۴ متر اعلام شد که برای فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.

خطر غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی، آسیب دیدن شناور‌های متوسط و بزرگ، اختلال در فعالیت شناور‌ها از مخاطرات این سامانه اعلام شده است

هواشناسی مازندران در این اخطاریه فعالیت شناور‌های متوسط و تردد قایق‌ها و شناور‌های سبک تفریحی و صیادی را در طی این مدت ممنوع و بر لزوم مراقبت در تردد شناور‌ها در حوضچه بندر و مراقبت در سایر فعالیت‌های دریایی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار