انتقاد از نخست‌وزیر انگلیس به خاطر مخالفت نکردن با سیاست‌های مهاجرتی ترامپ

اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس از ترزا می به دلیل مخالفت نکردن با محدودیت‌های مهاجرتی جدید ترامپ، انتقاد کردند.

انتقاد شدید حزب محافظه‌کار انگلیس از ترزا می به دلیل سکوت در مقابل اقدامات اخیر ترامپ علیه مهاجران
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ترزا می –نخست‌وزیر انگلیس- روز شنبه (9 بهمن) پس از اینکه از سوی نمایندگان حزب خود تحت فشار قرار گرفت سرانجام با محدودیت‌هایی که دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا- علیه مهاجران اعمال کرده است مخالفت کرد.

زمانیکه "ترزا می" به ترکیه رفته بود، سه مرتبه از وی خواسته شد نظرش را درباره اقدام جدید ترامپ برای جلوگیری از ورود مردم سوریه و شش کشور مسلمان دیگر به آمریکا به مدت سه ماه، اعلام کند.

نخست‌وزیر انگلیس در پاسخ گفت واشنگتن مسئول سیاست‌های خود در رابطه با پناهجویان است. اما سخنگوی وی پس از بازگشت ترزا می به لندن در این خصوص گفت: «همانطوری که دولت سیاست‌های مهاجرتی را در کشور ما تعیین می‌کند؛ این سیاست‌ها در آمریکا نیز مسئله‌ای است که به دولت این کشور مربوط می‌شود. اما ما هرگز چنین رویکردی را در پیش نمی‌گیریم و با آن موافق نیستیم. ما در حال بررسی این دستور اجرایی ترامپ و تأثیرات آن بر انگلیس هستیم».

رویکرد جدید ترامپ به مسئله مهاجران انتقاد کشورهای غربی از جمله فرانسه و آلمان را در پی داشته است. حتی شهروندان قانونی آمریکا نیز در حال حاضر در فرودگاه‌ها با مشکل مواجه شده‌اند.

ترزا می که نخستین مقام ارشد خارجی بود که پس از برگزاری مراسم تحلیف ترامپ با وی دیدار کرد، در انگلیس به دلیل فراهم کردن زمینه بهبود روابط واشنگتن-لندن مورد تحسین قرار گرفت. با این حال وی از سوی حزب خود به دلیل نوع واکنش به دستور اجرایی ترامپ در خصوص مهاجران مورد انتقاد قرار گرفت.

سارا ولاستون –عضو حزب محافظه‌کار انگلیس- در حساب توییتر خود نوشت: «ترامپ واقعا یک فرد مشمئزکننده است».

هایدی آلن –نماینده محافظه‌کار انگلیس- نیز در یک پیام توییتری نوشت: «برای من مهم نیست تا چه حد روابط ما با آمریکا ویژه است. خطوط قرمز را باید رعایت کرد. حکومت قوی یعنی زمانی که یک فرد قدرتمند اشتباهی مرتکب می‌شود از تذکر دادن به او نترسیم. این یک اصل است و کشور ما به آن افتخار می‌کند».

ناظم الزهاوی یکی از دیگر اعضای این حزب در این خصوص گفت از این پس اجازه ورود به آمریکا را ندارد زیرا با وجود اینکه شهروند انگلیس است، اصالتاً اهل عراق است و در آنجا به دنیا آمده است. وی نیز در پیامی توییتری نوشت: «روز بسیار غم‌انگیزی است و حس شهروند درجه دو بودن ناراحت کننده است. روز غم‌انگیزی برای آمریکا است».

جرمی کوربین –رهبر حزب کارگر انگلیس- اعلام کرد ترزا می باید در مقابل ترامپ می‎‌ایستاد. وی در این خصوص گفت: «کشور ما باید از اینکه ترزا می در مقابل این تصمیم ترامپ ایستادگی نکرد، ناراحت باشد».

رئیس‎جمهور آمریکا روز جمعه دستور جدیدی را صادر کرد که براساس آن ورود پناه‎هجویان سوری به این کشور به مدت 4 ماه ممنوع شد. همچنین صدور ویزا برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، یمن، سودان، سومالی و لیبی به مدت 90 روز متوقف شد. این موضوع موجب سرگردان شدن تعداد زیادی از مهاجران در فرودگاه‌ها شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار