در برنامه جهان امروز مطرح شد؛

مردم اردن خواستار اقدام قاطع دولت در قطع روابط تجاری با اسرائیل هستند

مدیر مرکز مطالعات سیاسی قدس در اردن تاکید کرد که مردم کشورش خواستار قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی هستند.

عریب الرنتاوی، مدیر مرکز مطالعات سیاسی قدس در اردن با حضور در برنامه جهان امروز شبکه خبر درباره حمایت مردم اردن از فلسطین و رویکرد دولت اردن در جنگ غزه و همچنین تحولات اخیر جنگ غزه سخن گفت.

وی گفت: مردم اردن اراده محکمی دارند که در مقابل اسرائیل بیاستند اما دولت در سطح سیاسی و دیپلماتیک و کمک رسانی خوب عمل نکرد و اردنی ها خواستار اقدام عملی بیشتری هستند و می خواهند روابط تجاری و توافقنامه های کشورشان با رژیم صهیونیستی قطع شود.

الرنتاوی افزود: دولت اردن باید در راستای این درخواست ها به ویژه در زمینه کمک رسانی به شمال غزه اقدام کند. پیشتر اردن به صورت هوایی کمک هایی را برای مردم فلسطین فرستاده است و انتظار می رود دولت کمک های بیشتری حتی از طریق زمین و گذرگاه هایی که اکنون باز هستند، ارسال  کند. 

وی با بیان اینکه فلسطین بخشی از سیاست داخلی این کشور است چرا که میزبان جمع بسیاری از آوارگان فلسطینی هستند و بسیاری از جمعیت اردن اصالت فلسطینی دارند، گفت: ما درباره (حل و فصل مسئله) فلسطین خوشبین هستیم.

الرنتاوی با اشاره به وارونه سازی اخبار کشورهای عربی در مسئله فلسطین و ارتباط با اسرائیل در رسانه های این رژیم و رسانه های غربی حامی و همسو با آن، از اهالی رسانه خواست به این رسانه ها اعتماد نکنند چرا که به دنبال نشر اخبار جعلی و ایجاد تفرقه میان امت های اسلامی و عربی هستند تا از این طریق اهداف خود را پیش ببرند.

وی درباره حمایت دولت اردن از شکایت آفریقای جنوبی در دیوان دادگستری بین المللی گفت: اردن حتی پیش از آفریقای جنوبی با ارائه مستنداتی شکایت خود را در ارتباط با تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری ارائه کرده است و در جلسات بررسی شکایت آفریقای جنوبی نیز مستنداتی را بیان و از فلسطین حمایت کرده است. 

مدیر مرکز مطالعات سیاسی قدس در اردن درباره حمله رژیم صهیونیستی به رفح گفت: حمله به رفح و اشغال آن شعار نتانیاهو است و فکر می کند با این حمله می تواند پیروز شود اما همانطورکه در شمال غزه و در خانیونس دید مقاومت نمی گذارد که این رژیم بر غزه مسلط شود و حمله به فرح می تواند ماه ها ادامه داشته باشد اما منجر به شکست برای رژیم صهیونیستی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مگر بیشتر از این میخواستید که
سلطان یا شیخ انگلیسی ماب تون با خانم فلسطینی ازدواج کرده
مادر امیر عبدالله یا سلطان عبدالله یهودی انگلیسی است
ایشان مابین مادر صهیونیستی و زن بفرض فلسطینی گیر کرده
هی در حال پرش است
البته توی بغل و اغوش صهیونیست ها
و گاهی سر میخورد .توی زیر بغل .....
آخرین اخبار