بررسی موضوع طرح دعوی حقوقی عليه دستور مهاجرتی ترامپ در چند ایالت آمریکا

گروهی از دادستان‌های کل ایالتی در آمریکا در حال بررسی امکان طرح دعوی بر ضد دستور رئیس‌جمهور این کشور درباره محدود کردن ورود اتباع 7 کشور به آمریکا هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گروهی از دادستان‌های کل ایالتی در آمریکا در حال بررسی امکان طرح دعوی دادگاهی بر ضد دستور اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید این کشور، در خصوص محدود کردن ورود افراد از هفت کشور اسلامی به آمریکا هستند. 

پیش‌بینی می‌شود دادستان‌های کل از حزب دموکرات، منشا اصلی مقاومت در برابر ترامپ باشند.

 مقامات آگاه در دفاتر دادستانی ایالت‌های پنسیلوانیا، واشنگتن و هاوایی اعلام کردند در حال ارزیابی این موضوع هستند که در خصوص دستور اخیر ترامپ، چه دعوی خاص حقوقی می‌تواند مطرح شود و در کدام دادگاه‌ها باید مطرح شود.

داگلاس چین، دادستان کل ایالت هاوایی، به  رویترز گفت: «ما بر این باوریم که دستور اجرایی ترامپ مغایر با قانون اساسی است». اما وی از طرح جزئیات بیشتر خودداری کرد.  

ممکن است برخی ایالت های آمریکا از این کار صرف نظر کنند و هنوز مشخص نیست که در نهایت چه تعداد ایالت دست به چنین اقدامی خواهند زد. 

جو گریس، سخنگوی دادستان کل پنسیلوانیا، نیز اعلام کرد مباحثاتی در این زمینه در جریان است. 

مقامات مرتبط با ترامپ هنوز در خصوص این گزارش اظهار نظری نکرده‌اند.

لازم به ذکر است، طبق دستور جدید رئیس‎جمهور آمریکا، ورود پناه‎‏جویان سوری به این کشور به مدت 4 ماه ممنوع شده و صدور ویزای مهاجرتی و غیرمهاجرتی برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، یمن، سودان، سومالی و لیبی به مدت 90 روز متوقف خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار