تلاش دموکرات‌های سنا برای تصویب قانونی به‌منظور بی‌اثر کردن فرمان مهاجرتی ترامپ/شومر: فرمان ترامپ مغایر با قانون اساسی است

چاک شومر از تلاش دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا برای تصویب قانونی در تقابل با سیاست‌های مهاجرتی ترامپ، خبر داد.

تلاش دموکرات‌های سنا برای تصویب قانونی به‌منظور بی‌اثر کردن فرمان مهاجرتی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، «چاک شومر»، سناتور ایالت نیویورک و رهبر اقلیت دموکرات در کنگره آمریکا، از تلاش اعضای دموکرات مجلس سنا برای تصویب قانونی خبر داد که به موجب آن بتوان فرمان مهاجرتی ترامپ را بی‌اثر کرد.

شومر افزود: دموکرات‌های سنا امیدوار هستند با حمایت برخی از اعضای جمهوری‌خواه، این قانون به تصویب برسد. 

شومر خاطرنشان کرد «بن سس» و «جان مک‌کین»، دو عضو جمهوری‌خواه مجلس سنا، پیش‌تر از فرمان مهاجرتی ترامپ انتقاد کرده‌اند. باید شاهد اعتراض دیگر جمهوری خواهان نیز باشیم. شاید بتوانیم چیزی را در کنگره به تصویب برسانیم ولی برای این کار به حمایت جمهوری خواهان نیاز داریم تا این دستور بازگردانده یا معلق شود.

وی تصریح کرد برنامه (پذیرش) پناهجو باید برای پیروان همه ادیان اجرا شود و مساله اینجاست. نباید آزمون دینی از افراد گرفته شود.

این سناتور دموکرات افزود:  موضوع دیگر اینکه این اقدام مغایر با قانون اساسی است. نیازی نیست حقوقدان باشید تا بدانید این کار با قانون اساسی مغایر است، ما چیزی به نام آزمون دینی در آمریکا نداریم. به نظر من دادگاه ها این مساله را رد می کنند، در حال حاضر سه یا چهار دادگاه که فقط در نیویورک نیستند، حکم به توقف موقت این دستور داده اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار