ادعای کاخ سفید: لیست ممنوع الورودها پیشنهاد اوباما بود

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد فرمان اجرایی ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور، براساس فهرستی است که دولت پیشین تهیه کرده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه در توجیه عدم ذکر نام عربستان در فهرست کشورهایی که ورود اتباعشان به آمریکا ممنوع شده، ادعا کرد این فرمان بر اساس فهرست تهیه ‌شده توسط دولت پیشین، صادر شده است.

اسپایسر که در برنامه «این هفته» شبکه «ای ‌بی ‌سی» صحبت می ‌کرد، گفت: پیام فرمان جدید دونالد ترامپ این است که ما می‌ خواهیم از کشورمان و مردم ‌مان محافظت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نام کشورهایی چون افغانستان، پاکستان و عربستان در این فهرست نیست، مدعی شد این هفت کشور توسط دولت اوباما به عنوان کشورهایی که اتباع آن‌ها نیازمند واکاوی بیشتری هستند، معرفی شده‌اند.

اسپایسر با بیان اینکه این گام نخست است، افزود: بر اساس اطلاعاتی که ما داریم، این‌ها کشورهایی هستند که دولت اوباما آن‌ها را در اولویت قرار داده بود.

به گفته اسپایسر، براساس تصمیمات دولت سابق آمریکا، پیش از این هم محدودیت‌هایی برای سفر اتباع این هفت کشور به آمریکا وجود داشت«.

دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا برای سه ماه ممنوع شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
هر چه میکشیم از اوباماست
Iran (Islamic Republic of)
حسينم
۰۸:۱۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
يكي از يكي بدتر
صداي گوگل در اومد بابت اينكه بيشتر كارمنداش از مسلمانان هستند كه اجازه ورود ندارند
منتظر به صدا دراومدن سازمان هوا فضاي آمريكا (ناسا) باشيم از ممنوع كردن ايراني ها
آخرین اخبار