درخواست ایالت هاوایی از دادگاه فدرال برای لغو فوری فرمان ضدمهاجرتی جدید ترامپ

هاوایی نخستین ایالتی است که فرمان ضدمهاجرتی جدید ترامپ را به چالش می‌کشد.

درخواست ایالت هاوایی از دادگاه فدرال برای لغو فوری فرمان ضدمهاجرتی جدید ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات ایالت هاوایی آمریکا اعلام کرد روز چهارشنبه (امروز) از دادگاه فدرال این ایالت درخواست خواهند کرد که فرمان ضدمهاجرتی جدید "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا را که از ورود اتباع 6 کشور مسلمان به آمریکا جلوگیری می کند، فورا متوقف کند. هاوایی با چنین درخواستی به نخستین ایالتی تبدیل شد که طرح ضدمهاجرتی جدید ترامپ را به چالش می‌کشد.

قرار است جلسه رسیدگی به این دادخواست، 15 مارس (25 اسفند)، یعنی یک روز پیش از اجرایی شدن طرح ضدمهاجرتی جدید ترامپ برگزار شود. 

دولت ترامپ در هفته جاری فرمان ضدمهاجرتی جدید خود را امضا کرد. این طرح جدید ورود اتباع 6 کشور مسلمان از جمله ایران، سوریه، سومالی، لیبی، سودان و یمن را به مدت 90 روز به خاک آمریکا ممنوع می کند؛ اما عراق از فهرست جدید مستنثی شده است و این طرح فقط متقاضیان جدید روادید را شامل می شود.

"نیل کاتیال"، یکی از وکلای هاوایی در مصاحبه با سی ان ان اعلام کرد: "مطمئنا طرح جدید ضدمهاجرتی ترامپ افراد کمتری را در مقایسه با طرح اولیه شامل می شود. اما این طرح جدید همچنان با همان نواقص قانونی مواجه است."

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: ما اطمینان داریم که اقدامات رئیس جمهور برای حفظ امنیت کشور قانونی است.

دونالد ترامپ در نخستین ماه آغاز به کارش در کاخ سفید فرمان های مهاجرتی سختگیرانه‌ای را امضا کرد و حتی وعده داد که برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی یک دیوار در امتداد مرز مکزیک می سازد.

ترامپ در فرمان ضدمهاجرتی اولیه خود ورود اتباع 7 کشور مسلمان را به خاک آمریکا ممنوع کرده بود که این طرح از سوی قاضی دادگاه فدرال سیاتل لغو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
هرمسلمان وآزاده ی واقعی نتنها ازاین فرما ترامپ نبایدناراحت شود بلکه خوشحال شود.

چون هیچگونه ارزش قانونی داخلی وخارجی وبین المللی ندارد ویک تصمیم شیطانی است.

پس باید روی آن آفتابه برداشت.
آخرین اخبار