واشنگتن تایمز اعلام کرد:

دانشگاه کالیفرنیا برای دانشجویانی که اجازه ورود به آمریکا ندارند، وکیل می‌گیرد

دانشگاه کالیفرنیا برای دانشجویانی که به واسطه طرح دونالد ترامپ اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارند، وکیل می‌گیرد.

دانشگاه کالیفرنیا برای دانشجویانی که اجازه ورود به آمریکا ندارند، وکیل می‌گیرد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشنگتن تایمز به نقل از رئیس دانشگاه کالیفرنیا نوشت این دانشگاه برای آن دسته از دانشجویان مهاجر غیرقانونی که بعد از فرمان اجرایی محدودیت ورود به آمریکا از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا بازداشت شده‌اند وکیل خواهد گرفت تا جلوی تبعید و اخراج آنها را بگیرد. 

روزنامه واشنگتن تایمز در پایگاه اینترنتی خود با اعلام این خبر نوشت: «جانت ناپولیتانو»، رییس دانشگاه کالیفرنیا روز جمعه گذشته بعد از آنکه دونالد ترامپ فرمان جدید محدودیت ورود به آمریکا را امضا کرد گفت این دانشگاه برای دانشجویان مهاجر غیرقانونی که بازداشت شده اند وکیل خواهد گرفت.  

او گفت: این کمک ها (گرفتن وکیل مدافع) شامل اعضای خانواده دانشجویان نخواهد شد اما اگر هر دانشجویی در نتیجه درخواست رییس جمهور ترامپ برای افزایش سخت گیری ها (در بخش مهاجرت) به مشکل برخورد کند، این نظام دانشگاهی که مالیات دهندگان، بودجه آن را تأمین می کنند، به آنها این اطمینان را خواهند داد که می توانند مشمول کمک شوند و به آنها در جلوگیری از فرایند تبعید کمک کنند.  

وی در نشستی که «مؤسسه سیاست مهاجرت» سازمان دهی شده کرده بود، گفت: ما برای آنها یک وکیل می گیریم. 

خانم ناپولیتانو قبل از آنکه رئیس یکی از نظام های دانشکده عمومی کالیفرنیا شود، اولین وزیر امنیت داخلی دولت باراک اوباما بود در این باره گفت: در پرونده اخراج و تبعید، مهاجران غیر قانونی دارای وکیل مدافع در مقایسه با آنهایی که وکیل مدافع ندارند، خیلی بهتر می توانند کار کنند و پیگیر امور باشند. 

کالیفرنیا یکی از سخاوتمندانه ترین ایالت ها برای دانشجویان مهاجر غیرقانونی است. کالیفرنیا در حال حاضر کمک های درسی دولتی برای مهاجران غیرقانونی که در دبیرستان های دولتی تحصیل می کنند، ارائه می کند. این ایالت همچنین برای آن دسته از مهاجرانی که واجد شرایط برای دریافت پول از دولت فدرال هستند، برنامه اعطای وام دارد. 

با این حال، «جری براون»، فرماندار ایالت کالیفرنیا پیشنهاد کرده است تا برنامه کمک برای خانواده های طبقه متوسط متوقف شود. این  پیشنهاد با موجی از انتقادات از سوی افرادی که می گویند دولت نباید مهاجران غیرقانونی را به سکنه ها و افراد مقیم قانونی اولویت دهد، همراه شد. 

دانکن هانتر، نماینده کنگره آمریکا از حزب جمهوریخواه از ایالت کالیفرنیا این هفته در نامه ای به براون نوشت: من تلاش می کنم که درک کنم چه توجیهی برای اولویت دادن به مهاجران غیرقانونی نسبت به خانواده های آمریکایی طبقه متوسط وجود دارد. انجام دادن چنین کاری، باعث قراردادن یک بار اضافی و مشخص بر دوش خانواده های سخت کوش در کشور ما خواهد شد در حالی که انگیزه های بیشتری به مهاجرت غیرقانونی با وعده های مزایای آموزشی داده می شود.  

کودکان و جوانان مهاجر غیرقانونی، نگران موقعیت خود در دولت ترامپ هستند. بسیاری از جوانان مهاجر درخواست عفو اخراج سال 2012 رییس جمهور اوباما را کرده بودند (برنامه سال 2012 اوباما به مهاجران جوان غیرقانونی که پیش از 16 سالگی وارد ایالات متحده امریکا شده اند، وضعیت حقوقی می دهد) و اکنون منتظرند که ببینید آیا ترامپ آن برنامه را لغو خواهد کرد یا نه. 

خانم ناپولیتانو گفت: این عدم اطمینان باعث بروز استرس زیاد در جامعه دانشگاهی ما شده است. 

«دونالد گراهام»، ناشر سابق واشنگتن پست که در حال حاضر متصدی برنامه بورسیه تحصیلی برای مهاجران غیرقانونی است، در این باره گفت که برخی از مشاوران دبیرستان ها به دانش آموزان می گویند که دیگر برای برنامه DACA (برنامه 2012 اوباما)  درخواست ندهند. 

دولت ترامپ گفته است که جوانان بزرگسال مهاجران غیرقانونی به اصطلاح خیال باف که واجد شرایط برنامه DACA  هستنند، در فهرست اولویت های اخراج قرار ندارند و خانم ناپولیتانو گفت که حتی در طرح اولویت اخراج تازه تجدید نظر شده رییس جمهور، این درست به نظر می رسد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار