توصیه دانشگاه‌های آمریکایی به دانشجویان خارجی خود: از کشور خارج نشوید!

در پی صدور دستور ضدمهاجرتی رئیس جمهور آمریکا،‌ دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان خارجی خود توصیه کرده‌اند از آمریکا خارج نشوند.

توصیه دانشگاه‌های آمریکایی به دانشجویان خارجی خود: از کشور خارج نشوید!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تایمز دیلی در گزارشی نوشت: در پی صدور دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا،‌ مقامات دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان خارجی خود توصیه کرده اند از این کشور خارج نشوند. 

در این گزارش آمده است: دانشگاه آلابامای شمالی به دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنانش که اهل کشورهایی هستند که نامشان در دستور اجرایی دونالد ترامپ درباره مهاجرت ذکر شده است، خواست در آمریکا بمانند و این کشور را ترک نکنند.

بیانیه کن کیتس، رئیس دانشگاه آلابامای شمالی، در این باره صبح روز سه شنبه منتشر شد. این بیانیه شبیه بیانیه‌های دیگر دانشگاه های دولتی در آمریکاست که از دانشجویان کشورهایی که نامشان در دستور اجرایی ترامپ آمده، خواسته اند در این کشور باقی بمانند تا بدین ترتیب مانع از بروز دردسرهایی به هنگام ورود مجدد به این کشور شوند.

در بیانیه کتیس آمده است: «به منظور کمک به جلوگیری از هر گونه اختلال ناخواسته در تحصیل یا اقامت قانونی در دانشگاه آلابامای شمالی، به دانشجویان بین المللی و محققان اهل کشورهای یاد شده توصیه می شود در این مقطع زمانی به خارج از آمریکا سفر نکنند.»

بر اساس بیانیه دانشگاه آلابامای شمالی، این دانشگاه در این نیم سال،  238 دانشجوی بین‌المللی از 34 کشور جهان را تثبت نام کرده است که برخی از آنها اهل کشورهایی هستند که نامشان در فهرست ممنوعیت سفر بر اساس دستور اجرایی (رئیس جمهور آمریکا) قرار دارد.

دستور اجرایی ترامپ ممنوعیت نود روزه را برای ورود اکثر مسافران از لیبی، عراق، ایران، سودان، سوریه، سومالی و یمن به آمریکا در نظر گرفته است. این موضوع می تواند مانع از ورود مجدد دانشجویان شاغل به تحصیل در آمریکا شود که روادید معتبر دانشجویی دارند.

چوشنگ ژانگ، معاون بخش امور بین‌المللی دانشگاه آلابامای شمالی، گفت تصمیمات مهاجرتی باید بر اساس رویکردی متوازن و درک فرهنگی بزرگتر اتخاذ شوند. او گفت این نوع درک از سطح تماس های فرد با فرد نشأت می‌گیرد که به سبب تنوع بین المللی در جوامعی همانند فلورنس تسهیل می شود.

ژانگ گفت: «این تماس های فردی و درک فرهنگی که دانشجویان و اعضای جامعه ما با حضور در کلاس ها با همراه دانشجویان بین المللی ایجاد می کنند، سبب می شود آنها به شهروندان جهانی بهتری تبدیل شود.» او خاطرنشان کرد: «ما مسائل امنیتی را درک می کنیم. با این حال، دانشجویان خوب و افراد بزرگی وجود دارند که می خواهند به سبب اعتبار تحصیلات بالاتر در آمریکا به اینجا بیایند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار