وزیر خارجه انگلیس در خصوص ممنوعیت سفر به آمریکا به پارلمان فراخوانده می‌شود

ایندیپندنت گزارش داد پارلمان انگلیس قصد دارد بوریس جانسون را برای ارائه توضیح درباره ممنوعیت سفر به آمریکا فرابخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت ایندیپندت، نمایندگان حزب کارگر انگلیس قصد دارند بوریس جانسون – وزیر خارجه این کشور – را برای ارائه توضیح درباره شهروندان انگلیسی که تحت تاثیر ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا قرار خواهند گرفت، به پارلمان فرابخوانند.

این تصمیم همچنان به تایید رئیس پارلمان انگلیس نرسیده است. اما در صورت تایید آن، از وزیر خارجه انگلیس درخواست خواهد شد در پارلمان این کشور حضور یابد و پاسخ دولت به این ممنوعیت را اعلام کند.

روز شنبه، ترزا می – نخست وزیر انگلیس – در مصاحبه با خبرنگاران گفت از دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – به دلیل اعلام این ممنوعیت انتقاد نخواهد کرد. این در حالی است که این محدودیت، صدها هزار شهروند انگلیسی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

جرمی کوربین – رئیس حزب کارگر انگلیس – امروز گفت ترزا می باید سفر دونالد ترامپ به این کشور را تا زمان حذف این محدودیت، لغو کند.

در چند روز گذشته، نخست وزیر انگلیس در سفرش به واشنگتن از ترامپ دعوت کرد به انگلیس سفر کند. ترزا می متعهد شد انگلیس با دولت جدید آمریکا اتحاد نزدیکی داشته باشد.

در نخستین ساعات روز یکشنبه، دفتر نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: "سیاست مهاجرت در آمریکا مربوط به دولت این کشور است همانگونه که سیاست مهاجرت‌پذیری کشور ما به وسیله دولت ما انتخاب می‌شود. با این حال، ما با این روش موافق نیستیم و این روشی نخواهد بود که ما برای کشور خود در نظر داریم."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار