همدان؛

شناسایی 18 خوشه صنعتی در استان

مدیرعامل شرکت شهرک ‌های صنعتی استان گفت: تاکنون 18 خوشه صنعتی را شناسایی کرده ایم که مستعد فعالیت و توسعه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کیوان گردان در نشست قرارگاه مقاومتی استان همدان اظهار کرد: تعامل اقتصادی مطلوب با کشور روسیه داریم و علاوه بر صادرات کشمش دو و نیم میلیون دلار محصولات باغی تازه نیز به روسیه ارسال کرده ایم.

وی اضافه کرد: هم اکنون علاوه بر کشور روسیه با کشورهای عراق و افغانستان نیز صادرات محصولات متنوع داریم.

گردان بیان کرد: شرکت های دانش بنیان نیز تاثیر بسزایی در رونق صادرات دارند و براین اساس در تلاش برای افزایش این شرکت ها هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی همدان افزود: تاکنون 18 خوشه صنعتی را شناسایی کرده ایم که مستعد فعالیت و توسعه هستند ضمن اینکه 11 خوشه در دست مطالعه و امکان سنجی هستند.

وی شهرستان های جنوبی استان همدان را مستعد در توسعه و رونق خوشه های صنعتی دانست و افزود: مصنوعات، سیلیس، مبلمان، لبنیات، کشمش، پوشاک، سنگ و ادوات کشاورزی از ظرفیت های ایجاد شده در قالب واحدها تولیدی است.

این مسئول با اشاره به اینکه بازارهای داخلی و خارجی هدفگذاری شده اند، افزود: روسیه، افغانستان و عراق بازار هدف ما به شمار می روند ضمن اینکه شهرهایی نظیر کرمان، کرمانشاه، مرز ایلام، گیلان، کردستان و اهواز نیز دفتر خوشه کار ایجاد کرده ایم.

وی، توسعه بازار خارجی، صادرات، معرفی محصولات واحدهای تولیدی، رایزنی های بازرگانی و ایجاد نمایشگاه های مختلف در راستای معرفی و عقدقراردادهای همکاری در راستای ارایه محصول در کشورهای خارجی را از سیاست های کلی شرکت شهرک های صنعتی عنوان کرد.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار