میراث فرهنگی هرچه زودتر درباره کاوش در خیابان باباطاهر اعلام‌نظر کند

مدیر شهرداری منطقه ۴ همدان گفت: با توجه به اینکه پروژه پیاده‌راه‌سازی باباطاهر در مسیر تردد شهروندان قرار دارد از اداره‌کل میراث فرهنگی می‌خواهیم هر چه زودتر نظر خود را در زمینه کاوش و هر گونه اقدام لازم اعلام کند.

مدیر شهرداری منطقه ۴ همدان درباره احداث پیاده‌راه باباطاهر، با بیان اینکه شهرداری همدان در کنار میراث فرهنگی آماده حفظ تاریخ کهن شهر هگمتانه است، گفت: پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر را با توجه به حفظ میراث فرهنگی و اهمیت ثبت جهانی هگمتانه پیش می‌بریم و در کنار اداره‌کل میراث فرهنگی آمادگی حفظ هرگونه آثار تاریخی احتمالی را داریم.

علی طهماسبیان از نحوه اجرای پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر سخن گفت و اظهار کرد: از ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری که عملیات اجرایی فاز اول پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر آغاز شد، شهرداری همدان با اداره‌کل میراث فرهنگی همکاری توامان و مستمری را داشته و تاکنون کارشناسان میراث نظارت لازم را بر اجرای پروژه داشته‌اند.

وی بیان کرد: تاکنون در حین اجرای پیاده‌راه‌سازی طبق آنچه مد نظر اداره‌کل میراث فرهنگی بوده پیش رفتیم، به ویژه در ابتدای سبزه‌میدان و بازار مظفریه که مورد نظر میراث فرهنگی است هیچ‌گونه اقدام عمرانی انجام نداده‌ایم و تنها کار را در قسمت بالایی و حاشیه میدان امام خمینی (ره) پیش می‌بریم.

طهماسبیان با تأکید بر اینکه شهرداری در اجرا و اتمام این پیاده‌روسازی، همسو و هم‌جهت با اهداف اداره‌کل میراث فرهنگی حرکت می‌کند، مطرح کرد: در صورت کشف بنا و یا آثار احتمالی واجد ارزش تاریخی در حین اجرای این پروژه، شهرداری همچون گذشته آمادگی همکاری برای کشف آثار تاریخی و حفظ میراث باستانی کهن شهر همدان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پروژه پیاده‌راه‌سازی باباطاهر در مسیر تردد شهروندان قرار دارد از اداره‌کل میراث فرهنگی می‌خواهیم هر چه زودتر نظر خود را در زمینه کاوش و هر گونه اقدام لازم اعلام کند که این پروژه در موعد مقرر تقدیم شهروندان شود و کاسبان و عابران در سختی و زحمت قرار نگیرند.

برچسب ها: شهرداری ، کاوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.