مشهد؛

ساخت بزرگترین بیمارستان سرطان خاورمیانه درمشهد

قائم مقام ريیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه مشارکتهای اجتماعی گفت: به همت خیران بزرگترین بیمارستان سرطان خاورمیانه در در منطقه قاسم آباد مشهد ساخته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر غلامحسین خدایی در نشست هم اندیشی و اطلاع رسانی با موضوع وقف در حوزه بهداشت و درمان با اشاره به اینکه این بیمارستان با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در حال ساخت است، افزود: در آینده نزدیک این مرکز به ماندگارترین خدمت خیرین مشهد در حوزه سلامت تبدیل می شود.

وی گفت : مشهد به برکت وجود حرم منور حضرت رضا(ع) بیشترین مراکز درمانی و خیریه سلامت را در کشور دارد و ۳۳ درمانگاه و بیمارستان در این شهر از محل موقوفات و کمکهای خیرین اداره می شوند.

خدایی افزود: همچنین در مشهد ۵۰ سازمان مردم نهاد(سمن) غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی در زمینه های مختلف حوزه سلامت فعالیت دارند که خدمات گسترده ای ارائه می دهند. به عنوان مثال تنها یک سمن در زمینه بیماران سرطانی یک هزار و ۲۰۰ کودک مبتلا به سرطان را زیر پوشش قرار داده و از محل جمع آوری کمکهای خیرین سالانه ۲۰ میلیارد ریال برای درمان این بیماران هزینه می کند.

قائم مقام ريیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه مشارکتهای اجتماعی گفت: در ۹ بیمارستان مشهد شورای جذب مشارکتهای مردمی راه اندازی شده و خیرین با حضور در این شورا در زمینه آموزش، درمان بیماران، ساخت پروژه های عمرانی و خرید تجهیزات بیمارستانی یاری می دهند.

انتهای پیام//آ.ج

برچسب ها: خاورمیانه ، سرطان ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار