اهواز؛

اضافه شدن دستگاه های فوق پیشرفته به تجهیزات بیمارستان گلستان

رئیس بیمارستان گلستان اهواز از اضافه شدن 2 دستگاه اکوکاردیوگرافی (اکوی قلب) فوق پیشرفته و 1 دستگاه تست ورزش جدید به تجهیزات این بیمارستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز، دکتر حبیب حی بر، رئیس بیمارستان گلستان اهواز اظهار کرد: با اضافه شدن این تجهیزات جدید، 6 دستگاه اکو در بخش های اورژانس، اتاق عمل جنرال، بخش اکو و CCU2 و 2 دستگاه تست ورزش در بیمارستان گلستان اهواز فعال است.

وی افزود: اکوکاردیوگرافی یا پژواک نگاری قلب، یک روش غیر تهاجمی گسترده تشخیصی قلب است که در آن با استفاده از امواج صوتی، تصویر اجزاء قلب، بدون استفاده از پرتوها و اشعه های مضر، با کیفیت خوب بدست می آید که در اکوی داپلر، جهت و سرعت جریان خون نیز قابل اندازه گیری است.

حی بر بیان داشت: خدمات مهم تشخیصی شامل آزمون های اکوی قفسه صدری، استرس اکو، داپلر بافت نرم، اکوی جنین و اکوی مری هم اکنون در واحد اکوکاردیوگرافی بیمارستان گلستان قابل ارائه است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: در مرکز قلب بیمارستان گلستان با حضور پرستاران با تجربه قلب و بهره از اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز (سه نفر فوق تخصص بیماری های قلب و عروق کودکان و 6 نفر فوق تخصص قلب بزرگسالان) آزمون های اکوی قلب انجام می شود.

وی اظهار داشت: بیمارستان گلستان اهواز، بزرگ ترین و مجهز ترین مرکز قلب خوزستان را دارد که بخش های مهم درمانی و تشخیصی قلب برای اولین بار در خوزستان در این مرکز افتتاح شده اند و جراحی قلب نیز در خوزستان از این مرکز آغاز شد.

حبیب حی بر خاطرنشان کرد: هم اکنون بخش های بستری اورژانس قلب، دو بخش مراقب های ویژه قلب (سی.سی.یو)، آنژیوگرافی، جراحی قلب، مراقب های ویژه جراحی قلب و اتاق های عمل آنژیوگرافی، اتاق عمل جراحی قلب، بخش های تشخیصی رادیولوژی، هولترمونیتورینگ (یک روش ساده و بی خطر در ثبت نوار قلب برای مدت 48-24 ساعت است)، سی.تی.آنژیوگرافی، پزشکی هسته ای قلب و درمانگاه های قلب با تعرفه دولتی در بیمارستان گلستان اهواز فعالیت می کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.