مشهد؛

نشست تشکل ها و احزاب سیاسی با فرماندار مشهد

اولین نشست نمایندگان تشکل ها و احزاب سیاسی با حضور محمد رحیم نوروزیان در محل فرمانداری مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرماندار مشهد در این جلسه گفت: در گذشته برخی از احزاب سعی بر یکپارچه سازی و حاکمیت یک حزب در کشور را داشتند که این یکپارچه سازی به نفع کشور نبود و ما امید داریم با برگزاری اینگونه جلسات و ایجاد فرهنگ گفتگو و تعامل گامی بسوی انسجام و اتحاد برای رفع مشکلات شهر مشهد برداشته شود.

محمد رحیم نوروزیان با اشاره به فعالیت احزاب در دوره های مختلف تاریخ ایران افزود: با توجه به اعتقاد امام خمینی (ره) به ایجاد فضای باز سیاسی برای احزاب و تشکل ها، احزاب و گروه های مختلفی در ایران شکل گرفت و دولت های مختلف با رویکرد های متفاوت به روی کار آمدند که شاید بدترین این رویکرد ها را دولت قبلی داشت.

وی با بیان اینکه احزاب حلقه پیوندی بین مردم و منافع ملی با نهاد های سیاسی هستند، گفت: متاسفانه حکومت ها گاهی بشدت متمرکز و مستبند و فرصت به فعالیت های سیاسی نمی دهند و از طرفی فقدان تجربه مناسب در مشارکت سیاسی، ایجاد احزاب دستوری و ساخته شده توسط دولت ها، کم حوصلگی و ناتوانی در کار تیمی، تنگ نظری و عدم حضور عناصر حزبی در قسمت های مختلف و اجرایی، عدم شفاف سازی مواضع در جریان های مختلف، عدم تطابق فعالیت احزاب با ساختار سنتی جامعه و همینطور موسمی و محدود بودن فعالیت احزاب به زمان هایی خاص به ویژه در هنگام انتخابات، از جمله دلایل اعتماد نداشتن مردم به احزاب و عدم توفیق آن ها بعد از انقلاب اسلامی می باشد.

فرماندار مشهد در ادامه گفت: از بعد از انقلاب هیچکدام از جریان های اتفاق افتاده در مشهد از جانب احزاب و گروه های سیاسی قانونی، شکل نگرفته و عمده مشکلات ما را گروه های سیاسی غیر قانونی و بدون شناسنامه رقم زده اند که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی با گرامیداشت نهم دی ماه گفت: این حماسه متعلق به تمام احزاب و مردم ایران است و نباید آن را به جریان سیاسی خاصی نسبت داد.

در این نشست که با حضور تشکل های مختلف سیاسی برگزار شد حجت السلام قائمی عضو کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب، بنی هاشمی دبیر انجمن اسلامی مهندسین خراسان رضوی و بحرینی رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خراسان، به معارفه و بیان دیدگاه های تشکل های خود پرداختند.

انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار