مشهد؛

53 درصد از جمعیت سبزوار پرونده الکترونیکی بهداشتی دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: 53 درصد از جمعیت سبزوار پرونده الکترونیکی بهداشتی دارند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر مسعودی فر در مراسم تجلیل از داوطلبین سلامت سبزوار که با حضور امام جمعه و مسئولین شهرستان برگزار شد با اشاره به گذشت 22 سال از شروع برنامه داوطلبین سلامت در کشور، گفت:  از 60 داوطلب سلامت در سال 1370 ، هم اکنون  2 هزار و 400 نفر داوطلب جذب شده اند که با رشد 39 درصدی مواجع هستیم  که با مشارکت تاثیر گذار داوطلبین به 66 درصد هدف های سلامت محور نایل آمده ایم .
وی توانمند سازی ، آموزش های کاربردی  و آشنایی آنان با بیماری های غیر واگیر دار و سلامت روان در جهت کاهش بیماری های قلبی ،دیابت ، سرطان و آسیب های اجتماعی  و برپایی نمایشگاه های غذای سالم در سطح مدارس و محلات از جمله ای برنامه های معاونت برای داوطلبین سلامت است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود : 53 درصد از جمعیت تحت پوشش سبزوار دارای پرونده الکترونیکی می باشند که مشخصات آنان جهت دریافت خدمات نوین سلامت ثبت سامانه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار  نیز در این مراسم با اشاره به  تنگنا های مالی کشور و پرداخت نشدن مطالبات دانشگاه  از آبان پارسال توسط سازمانهای بیمه گر اظهار داشت :با گذشت ده ماه از سال جاری تنها 10 درصد ار اعتبارات به دانشگاه اختصاص یافته ولی  با این حال با تلاش و دلسوزی همکارانم خللی در ارائه خدمت به مردم ایجاد نشده است .
دکتر علیرضا مسلم افزود: با اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم خدمات ویژه ای  در حوزه سلامت شهرستان انجام شد که احداث و بهسازی مرکز بهداشتی ، ایجاد پایگاه های سلامت حاشیه شهر ، افزایش سرانه روستایی از 21 هزار به 92 هزار نفر ، راه اندازی دومین مرکز رادیوتراپی شرق کشور ، اورژانس هوایی ، مراکز شبانه روزی با امکانات بستری در شهرستانهای خوشاب و داورزن  ، افزایش تعداد تخت ها وافزایش تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص از جمله این موارد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار  تصریح کرد : با اعتبار 22 میلیارد تومانی که در سه سفر وزیر بهداشت به سبزوار اختصاص یافت در  8 هزار متر مربع از فضای های بیمارستانهای تابعه دانشگاه ارتقاء هتلینگ انجام شده است که سبزوار در دو سال متوالی عنوان برتر کشوری را در این زمینه کسب نمود .انتهای پیام// ا ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار