کارخانه خوراک دام تایباد خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشت

فرماندار تایباد گفت: کارخانه تولید خوراک دام این منطقه با ورود دستگاههای متولی بعد از یک سال تعطیلی، فعالیت دوباره خود را آغاز کرد.

مهدی شیردل گفت: تعطیلی و توقف فعالیت این واحد تولیدی طی یک سال گذشته منجر به دغدغه و نگرانی برای نیروهای کارگری این مجموعه شده بود.

وی ادامه داد: بعد از انتشار خبر ضرب الاجل ۲ ماهه که به مدیران و دستگاههای متولی تایباد برای رفع موانع و مشکلات کارخانه تولید خوراک دام این منطقه داده شد، این واحد طی ۲۰ روز گذشته فعالیت خود دوباره خود را از سر گرفت.

فرماندار تایباد گفت: هم اکنون با شروع فرایند تولید این کارخانه، ۱۳ نفر از جوانان جویای کار این خطه مرزی در آن مشغول به کار شده اند.

شیردل با اشاره به این که شهرستانهای تربت جام، تایباد، خواف و باخرز از قطبهای دامپروری استان خراسان رضوی به شمار می روند افزود: این کارخانه ظرفیت تولید روزانه ۱۰ تن انواع خوراک دام سبک و سنگین را دارد که این رقم سالانه به افزون بر ۴۸ هزار تن می رسد.

وی اضافه کرد: تامین و توزیع نهاده های دامی از طریق ورود به سامانه " بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی " انجام می شود و امکان ارسال خوراک تولید شده این کارخانه به سایر نقاط کشور برای خریداران و دامداران فراهم شده است.

او با بیان این که باید به دنبال فراهم شدن زیرساختهای لازم در بخش صادرات تولیدات دامی این کارخانه به سمت بازار افغانستان باشیم افزود: نزدیک بودن کارخانه تولید خوراک دام تایباد به مرز دوغارون و قرار گرفتن آن در همجواری افغانستان یک فرصت طلایی برای صادر کردن محصولات این واحد به افغانستان است.

فرماندار تایباد گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نام‌گذاری شده است، باید همه مسوولان با استفاده از ظرفیتهای مردمی به دنبال رونق اقتصاد و شکوفایی هر چه بیشتر منطقه باشند.

شیردل با اشاره به این که به حرکت درآمدن چرخه صنعت در تایباد مورد غفلت قرار گرفته است افزود: برای رونق بخشی به صنعت در این منطقه مرزی باید بستر حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در آن فراهم شود.

وی اضافه کرد: احیای واحدهای صنعتی تعطیل شده یکی از مهمترین برنامه های دولت است که در این راستا در بازه زمانی گذشته از فعالیت خود کارنامه موفقی داشته است.

کارخانه تولید خوراک دام تایباد واقع در شهرک صنعتی این شهرستان، سال ۱۳۹۴ با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار