فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت:یکی از راه‌های مشارکت مردم و جهش تولید و اقتصاد، فضای مجازی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی کارگروه‌های فضای مجازی استان با اشاره به تعیین و اعلام شعار سال جدید، توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: عرصه اقتصاد فضای مجازی یک «مزیت ناجی» است و این در حالی است که کارشناسان و ظرفیت‌های تخصصی بسیار خوبی در استان وجود دارند که می‌توانند این درگاه را با کیفیت، سرعت و ارزان راه‌اندازی کنند.

وی ادامه داد: توجه به فضای مجازی به عنوان ضمیمه‌ای بر سایر فعالیت‌ها نیست و مفاهمه مشترک و دقیق از فضای مجازی نخستین گام در ماموریت‌هاست و بر این اساس تبیین دقیق و کاملی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای فضای مجازی ارائه شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: از کلیات، طرح واژه‌ها و اصطلاحات باید عبور کرد و کارگروه‌های شورای مجازی با همکاری دستگاه‌های عضو باید با تعریف و اولویت بندی پروژه‌های اقتصادی در فضای مجازی به سمت تحقق این اولویت حرکت کنند.

گنابادی نژاد افزود: این فضا، عرصه‌ای است که با نگاه تحولی، نوآورانه، مبتکرانه و مدیریت منطقی ریسک می‌تواند ریل گذاری یک میدان پیشرفت و توسعه اقتصادی فنآورانه را در استان فراهم کند.

وی صنایع فرهنگی، سوغات زائر، تکمیل و ارتقای کمی و کیفی خدمات به زائران داخلی و خارجی، گردشگری سلامت و جذب دانشجویان خارجی را از نمونه‌های میدان اقتصاد فضای مجازی نام برد و همچنین طراحی درگاه و مرکز تجارت بین المللی فرهنگ، هنر و فناوری در فضای مجازی را یک اولویت برای شورای فضای مجازی استان دانست.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بیشترین تهاجم دشمنان به انقلاب و نظام و حقوق مردم کشورمان از طریق فضای مجازی است که ما همچنان کمترین استفاده را از آن داریم در حالی که نه منفعلانه بلکه باید بتوانیم فعالانه، هوشمند و موثر فضای مجازی را مدیریت کنیم.

گنابادی نژاد به سه اولویت ویژه فضای مجازی در سال ۱۴۰۳ پرداخت و افزود: اقتصاد فضای مجازی، امنیت در فضای مجازی و صیانت از حقوق و رضایتمندی مردم از خدمات الکترونیک و فضای مجازی استان، اولویت‌های سال هستند و بر این اساس باید به پروژه‌های مشخص و روشن برسیم و آنها را در سال جدید عملیاتی و پیاده کنیم.

او تاکید کرد: امروز اسرائیل و آمریکا دیگر توان و اراده‌ای برای حمله نظامی به ایران ندارند لذا در فضای مجازی لازم است آمادگی‌های بیشتری ایجاد شود و همه احتمالات نفوذ و هجمه در فضای مجازی برای دشمن بایستی به طور کامل مسدود و امنیت روانی جامعه و مردم صیانت شود و این موضوع نیازمند برنامه روان، دقیق و عملیاتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.