افزایش 4 درصدی بهای نفت/ طلا ارزان شد

حصول توافق جهانی برای کاهش سطح تولید نفت، بهای طلای سیاه را افزایش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان غیر عضو این سازمان در آخر هفته (میلادی) به نخستین توافق مشترک از سال 2001 برای مهار اشباع کنونی بازار دست یافتند، بهای طلای سیاه روز دوشنبه با 4 درصد افزایش به بیشترین سطح از سال 2015 رسید.

بهای نفت خام برنت 57 دلار و 89 سنت در هر بشکه معامله شد که این بیشترین رقم برای نفت خام برنت از ژوئیه 2015 (تیر 94) محسوب می شود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت هم به 54 دلار و 51 سنت در هر بشکه رسید که این بیشترین رقم برای نفت شاخص آمریکا از ژوئیه 2015 است. 

پس از آنکه توافق محدود کردن سطح تولید نفت در نهایت پس یک سال مذاکره به امضای کشورهای عضو اوپک رسید، هم اکنون توجه بازار به اجرای این توافق معطوف خواهد شد.

بر اساس این توافق، قرار است اعضای اوپک از اول ژانویه سال آینده میلادی، تولید روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت خود را کاهش دهند و عربستان سعودی هم روزانه 486 هزار بشکه از تولید نفت خود را کم کند.

همچنین روز شنبه تولیدکنندگان غیرعضو اوپک هم توافق کردند برای تقویت بهای نفت و همراستا با توافق اوپک، تولید روزانه خود را 600 هزار بشکه کاهش دهند.

وبسایت اینوستینگ هم در مطلبی به وضع بهای طلا پرداخت. به دنبال انتظار سرمایه‌گذاران برای افزایش نرخ بهره بوسیله بانک مرکزی آمریکا در هفته جاری، بهای طلا امروز دوشنبه در بازارهای آسیا با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا برای تحویل در ماه فوریه با 0.31 درصد کاهش به 1158.30 دلار رسید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار