ادامه سیر صعودی بهای نفت / ثبات در بازار طلا

موفقیت آمیز بودن توافق اوپک برای کاهش سطح تولید باعث افزایش بهای نفت به بالاترین سطح در چند هفته اخیر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در خصوص توافق خود با دیگر تولیدکنندگان برای کاهش سطح تولید ابراز خوش بینی کرد، بهای نفت امروز (چهارشنبه) به بالاترین سطح در چند هفته اخیر رسید.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) تحویل آوریل با 18 سنت افزایش به 54 دلار و 51 سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا روز سه شنبه با 1.2 درصد افزایش به بالاترین سطح از 3 ژانویه سال جاری رسیده بود. بهای نفت خام برنت نیز با 24 سنت افزایش به 56 دلار و 90 سنت در هر بشکه رسید. روز سه شنبه نفت خام برنت به بالاترین سطح از 2 فوریه رسیده بود.

"محمد بارکیندو"، دبیر کل اوپک روز سه شنبه در یک کنفرانس صنعتی در لندن اعلام کرد داده های ماه ژانویه نشان داده است که پایبندی کشورهای عضو اوپک به توافق کاهش سطح تولید بالای 90 درصد بوده است. ذخایر نفت در سال جاری میلادی هم با کاهش بیشتری مواجه خواهد شد. کشورهای عضو مصمم هستند که حتی بیش از پیش پایبندی خود را به این توافق اثبات کنند."

به دنبال انتظار بازار برای افزایش نرخ بهره پیش از نشست بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا نیز پس از 1 درصد کاهش در معاملات پیشین، امروز (چهارشنبه) با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلای آمریکا با کاهش اندک 0.1 درصدی به 1237 دلار رسید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار