عربستان:

تنش‌ها در نوار غزه و اوکراین فشار زیادی بر روح اقتصادی وارد می‌کند

عربستان سعودی می‌گوید جنگ غزه روحیه اقتصادی را تحت فشار قرار داده است.

محمد الجدعان وزیر دارایی عربستان سعودی روز یکشنبه هشدار داد که تنش‌ها در نوار غزه و اوکراین "فشار زیادی" بر "روح اقتصادی" وارد می‌کند و تاکید کرد که رهبران "خونسرد" باید از وضعیت اروپا و خاورمیانه "اطمینان حاصل کنند" که تنش‌زدایی شود. 

الجدعان در جریان میزگردی که در نشست مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در ریاض برگزار شد، گفت: «امروز، از نظر من، خطرات ژئوپلیتیکی احتمالاً خطر شماره ۱ هستند، زیرا شما به اقتصاد جهانی نگاه می‌کنید... سیاست گذاران باید در برخورد با این موضوع بسیار چابک باشند. 

وزیر دارایی عربستان افزود: "بسیار بسیار تاسف بار است که شاهد تلفات جانی، هر کجا که باشد، هستیم. جان غیرنظامیان مهم است، چه در اوکراین باشد، چه در فلسطین یا جا‌های دیگر. "

از زمان آغاز درگیری‌های مرزی بین ارتش اسرائیل و حماس، نزدیک به ۳۵۰۰۰ فلسطینی در این منطقه شهید شده‌اند. دیوان کیفری بین‌المللی قبلاً تحقیقاتی را درباره جنایات جنگی انجام شده در سرزمین‌های فلسطینی آغاز کرده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار