سقوط بهای نفت/ طلا گران شد

احتمال افزایش ذخایر نفتی آمریکا برای نهمین هفته متوالی، بهای طلای سیاه را کاهش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه انتشار داده های صنعتی آمریکا احتمال افزایش فعالیت های حفاری این کشور را برای نهمین هفته متوالی بالا برد، بهای نفت امروز (چهارشنبه) در بازارهای آسیا با کاهش همراه شد.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 32 سنت کاهش (معادل 0.6 درصد) به 52 دلار و 82 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت نیز با 29 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد)، 55 دلار و 63 سنت در هر بشکه معامله شد.

داده های صنعتی "مؤسسه نفت آمریکا" نشان داد ذخایر نفتی آمریکا هفته گذشته 11.6 میلیون بشکه افزایش یافته است. اگر این داده ها امروز بوسیله "اداره اطلاعات انرژی آمریکا" تأیید شود، آمریکا برای نهمین هفته متوالی فعالیت های حفاری اش را گسترش داده است.

این درحالیست که اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز گذشته اعلام کردند بیش از 1.5 میلیون بشکه در روز از تولیدات نفتی خود کاسته اند و تا حد زیادی به این توافق پایبند بوده اند. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر توافق کرده بودند که از اول ژانویه سال جاری میلادی روزانه 1.8 میلیون بشکه از تولیدات نفتی خود بکاهند.

بهای طلا هم امروز با افزایش همراه بود؛ اما روز گذشته به دنبال انتظار بازار برای افزایش نرخ بهره در ماه مارس، به پایین‌ترین سطح در 4 هفته گذشته رسیده بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1216.5 دلار در هر اونس رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار