بهای نفت و طلا کاهش یافت ۱۳۹۵/۱۱/۲۷

با وجود پایبندی اوپک به توافق کاهش سطح تولید، افزایش تولیدات نفتی آمریکا باعث کاهش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها از اینکه با وجود پایبندی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به توافق کاهش سطح تولید، بازار نفت همچنان با مازاد تولید مواجه است، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود. 
 
بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 17 سنت کاهش به 55 دلار و 80 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 20 سنت کاهش 53 دلار در هر بشکه معامله شد. 
 
سازمان کشورهای صادرکننده نفت و دیگر تولیدکنندگان از جمله روسیه پیشتر توافق کرده بودند که از اول ژانویه سال جاری میلادی تولید روزانه خود را به میزان 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند.
 
شرکت تحقیقاتی "بی ام آی" اعلام کرد: بر اساس توافق کاهش تولید نفت اوپک، تاکنون 1.08 میلیون بشکه نفت در روز از سطح بازار کاسته شده است.
 
این درحالیست که کارشناسان حوزه نفت اعلام کردند با وجود تلاش اوپک برای کاهش سطح تولید، به لطف افزایش 6.5 درصدی تولیدات نفت آمریکا از اواسط سال 2016، بازار نفت همچنان با مازاد تولید مواجه است.
 
بهای طلا نیز امروز روندی نزولی را طی کرد. پس از آنکه "جنت یلن"، رئیس بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره اظهاراتی را ارائه کرد، ارزش دلار تقویت شد و بهای طلا کاهش یافت. بهای هر اونس طلا با 0.14 درصد کاهش به 1226.44 دلار در هر اونس رسید.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار