افزایش نسبی بهای نفت‌خام در بازار آسیا

روز جمعه، بهای نفت‌خام در بازار آسیا تحت تاثیر امیدها در خصوص کاهش مجدد سطح تولید اوپک، افزایش یافت.

افزایش نسبی بهای نفت‌خام در بازار آسیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت خام تحت تاثیر امیدها در مورد کاهش مجدد سطح تولید اوپک، امروز (جمعه)، در بازار آسیا افزایش یافت؛ اما این افزایش به علت نگرانی ها در مورد ذخایر نفت خام آمریکا چندان قابل توجه نبود.

صبح امروز در معاملات الکترونیک بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدییت یا نفت پایه آمریکا) برای تحویل در ماه مارس با هشت سنت افزایش، 53 دلار و 44 سنت داد و ستد شد.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) نیز برای تحویل در ماه آوریل با 11 سنت افزایش، به 55 دلار و 76 سنت رسید.

اعلام داوطلبانه کاهش سطح تولید نفت از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و شرکایش از جمله روسیه در اواخر سال گذشته میلادی (2016) و سپس اجرای این توافق ها در یکم ژانویه به افزایش بهای نفت در بازار کمک کرد.

برخی رسانه ها روز پنج‌شنبه، اعلام کردند اوپک احتمالا توافق کاهش سطح تولید خود را پس از ماه ژوئن تمدید خواهد کرد.

«استفن اینس»، تحلیلگر موسسه OANDA گفت: «با وجود اخبار مطبوعات، ذخایر انبوه نفت خام و بنزین آمریکا همچنان به خنثی کردن این روند صعودی (بهای نفت در بازار) ادامه می دهد. من فکر می کنم که اوپک باید بار دیگر در این میان نقش ایفا کند.»

وزارت انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد در هفته منتهی به دهم فوریه، ذخایر تجاری نفت خام این کشور با 9 میلیون و 500 هزار بشکه افزایش، به 518 میلیون و 100 هزار بشکه رسید.

در پایان معاملات روز پنجشنبه در بازار نیویورک (نایمکس)، هر بشکه نفت خام پایه آمریکا با 25 سنت افزایش، 53 دلار و 36 سنت خرید و فروش شد.

در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام پایه اروپا با 10 سنت کاهش، 55 دلار و 65 سنت معامله شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار