رژیم صهیونیستی نگران بایکوت علمی پژوهشگران خود است

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که شواهد حاکی از تحریم آکادمیک محققان این رژیم در دانشگاه‌های خارجی، در بحبوحه تحریم بین المللی صهیونیست‌هاست.

رسانه‌های صهیونیستی گفتند که شواهد نشان می‌دهد که بایکوت آکادمیک محققان صهیونیست در دانشگاه‌های خارجی در بحبوحه انزجار از این رژیم در پی نسل کشی مردم غزه، درحال افزایش است.

براساس گزارش المیادین، یوآو کیش، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی گفت که او  در نظر دارد در همین راستا در اسرع وقت یک طرح عملی را به دولت ارائه کند، اما چنین طرحی به بودجه زیادی نیاز دارد.

در پس زمینه تظاهرات علیه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، تخمین‌های فزاینده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی با بایکوت دانشگاهی بی سابقه‌ای مواجه خواهد شد.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که چنین تحریمی می‌تواند دانشگاه‌های این رژیم را به خطر بیندازد و به شدت به اقتصاد آن آسیب برساند. به گفته پروفسور مانوئل تراختنبرگ، رئیس مؤسسه مطالعات امنیت داخلی و رئیس سابق کمیته برنامه ریزی و بودجه شورای عالی آموزش رژیم صهیونیستی روابط بین الملل لوله اکسیژن آکادمی است و آکادمی لوله اکسیژن امنیت است. صنایع پیشرفته اگر آسیب ببیند، آکادمی آسیب بی سابقه‌ای خواهد دید و به دنبال آن صنایع اقتصادی و امنیتی نیز متضرر خواهد شد.

وب سایت تایمز «اسرائیل» اعلام کرد که گزارش اخیر منتشر شده توسط وزارت نوآوری، علم و فناوری حاکی از کاهش شدید تمایل محققان دانشگاهی برخی کشور‌های اروپایی برای همکاری با همتایان صهیونیستی خود از ۷ اکتبر است.

این وب‌سایت خاطرنشان کرد که پس از نزدیک به هفت ماه بدون برنامه، وزارت نوآوری، علم و فناوری می‌گوید کمیته‌ای را برای مقابله با تحریم به رهبری دانشگاهیان کشور‌های اروپایی تشکیل خواهد داد. تایمز اسرائیل خاطرنشان کرد: نروژ، دانمارک، فنلاند، سوئد، ایسلند و ایرلند از جمله کشور‌های پیشرو در تحریم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار