وزرای خارجه ۱۳ کشور جهان درباره حمله به رفح هشدار دادند

وزرای خارجه ۱۳ کشور جهان از جمله گروه هفت به استثنای آمریکا به وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح هشدار دادند.

وزرای خارجه ۱۳ کشور از جمله کشور‌های گروه هفت به جز ایالات متحده (کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس) در نامه‌ای به وزیر خارجه رژیم صهیونیستی «یسرائیل کاتس» در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار دادند.

خبرگزاری آلمان (DPA) در این خصوص گزارش کرد، وزرای خارجه استرالیا، دانمارک، هلند، نیوزیلند، فنلاند، سوئد و کره جنوبی به همراه وزرای خارجه گروه هفت به استثنای ایالات متحده آمریکا همچنین به وضعیت بحرانی مردم غزه اشاره کردند و از تل‌آویو درخواست کردند تا بحران انسانی رو به وخامت و ویرانگر غزه را با صدور مجوز ارسال کمک‌های بیشتر به مردم فلسطین بکاهد.

این دیپلمات‌های کشور‌های غربی و شرقی از رژیم صهیونیستی درخواست کردند که تمامی گذرگاه‌های مرزی از جمله گذرگاه رفح را برای ارسال کمک‌های بین‌المللی به مردم غزه باز کند.

در روز‌های اخیر کشور‌های اخیر به دنبال تشدید اوضاع انسانی در غزه، از اسرائیل خواسته‌اند که راه‌ها را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه باز کند.

در حالیکه واشنگتن گفته که تل‌آویو و قاهره باید از بازگشایی فوری گذرگاه رفح اطمینان حاصل کنند، کشور مصر و رژیم صهیونیستی یکدیگر را عامل تداوم مسدود بودن این گذرگاه حیاتی معرفی می‌کنند.

طبق گزارش سازمان ملل، حدود ۶۰۰ هزار فلسطینی مجبور شده‌اند در روز‌های اخیر از رفح فرار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار