مقام سازمان ملل: ذخایر مواد غذایی در غزه رو به اتمام است

معاون دبیرکل سازمان ملل می‌گوید به دلیل مسدود شدن ورود کمک‌ها به غزه، قحطی در این منطقه به خطری فوری تبدیل شده است.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که قحطی غزه یک خطر فوری است و ذخایر مواد غذایی در این نوار محاصره شده رو به اتمام است.

به گزارش رویترز، این مقام سازمان ملل می‌گوید گروه‌های امدادی در تلاش هستند تا به مردم کمک کنند، اما واردات غذا، دارو و سوخت از جنوب غزه مسدود شده است. او در ادامه گفت: «ذخایر غذایی که قبلا در جنوب غزه وجود داشت رو به اتمام است. من فکر می‌کنم که تقریبا چیزی از آن باقی نمانده است». 

این مقام سازمان ملل می‌گوید بسیار غم‌انگیز است که پیش‌بینی‌ها در مورد رفح در حال تبدیل شدن به واقعیت است و به طور مثال مردمی که در حال حاضر به منطقه «المواسی» در غرب رفح رفته‌اند تا از حملات در امان باشند، بدون آب و غذا و سرپناه مانده‌اند. 

مقامات امدادی در ماه‌های گذشته بار‌ها در خصوص قحطی در غزه هشدار داده‌اند. رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل ابتدای این هفته گفت که شمال غزه پس از هفت ماه جنگ وارد یک «قحطی تمام عیار» شده و این قحطی در حال حرکت به سمت جنوب غزه است. سیندی مک‌کین، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که محدودیت‌های شدید اسرائیل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه مردم را به لبه پرتگاه سوق داده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
این مواد غذائی هم که میفرستید که اسرائیل را تامین کنید
آخرین اخبار