افزایش بهای نفت در پی تشدید تنش میان ایران و آمریکا/ طلا گران شد

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و احتمال تأثیر آن بر صادرات نفت این کشور، بهای طلای سیاه را افزایش داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازرویترز، احتمال تأثیر گذاشتن تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بر منابع نفت خام این کشور، بهای نفت را افزایش داد. این درحالیست که بازار همچنان بخاطر افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 10 سنت افزایش به 56 دلار و 91 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 8 سنت افزایش 53 دلار و 91 سنت در هر بشکه معامله شد.

به دنبال آزمایش موشکی اخیر ایران، تنش ها میان تهران و واشنگتن تشدید شده است. به همین دلیل دولت "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا تحریم های جدیدی علیه تعدادی از افراد و نهادهای مرتبط با ایران اعمال کرد.

معامله گران حوزه نفت اعلام کردند افزایش تنش ها میان تهران و واشنگتن این نگرانی ها را بوجود آورده است که تحریم های جدید آمریکا علیه ایران ممکن است در نهایت بر صادرات نفت ایران اثر بگذارد. همچنین افزایش فعالیت های حفاری آمریکا باعث شده است که تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیرعضو این سازمان مثل روسیه برای کاهش سطح تولید نفت بی فایده باشد. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر توافق کردند از اول ژانویه سال جاری میلادی روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت خود را از سطح بازار کاهش دهند.

بهای طلا نیز امروز با افزایش همراه بود. به دنبال انتشار گزارش اشتغال آمریکا که فراتر از حد انتظار بود، ارزش دلار کاهش و در نتیجه بهای طلا افزایش یافت. گزارش اشتغال آمریکا همچنین احتمال افزایش نرخ بهره را بوسیله بانک مرکزی آمریکا از بین برد. بر این اساس بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.4 درصد افزایش به 1225.10 دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار