ادامه روند صعودی بهای طلا

بهای طلا به بالاترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، تنش‌‎های سیاسی در اروپا و آمریکا موجب شده است سرمایه‌گذاران با احتیاط بیشتری عمل کنند. از آنجا که تقاضا برای سرمایه‌های امن افزایش یافته است، بهای طلا امروز پنجشنبه به بالاترین سطح خود در 3 ماه گذشته رسید.

بهای طلا آمریکا برای تحویل در ماه‌های آینده، با 0.2 درصد افزایش، به 1241.30 دلار در هر اونس رسید. این در حالی است که بهای جهانی طلا نزدیک به 1240 دلار در هر اونس، در حال نوسان است.

سرمایه‌گذاران درباره نتایج انتخابات در اروپا ابراز تردید می‌کنند. "مارین لوپن" – نامزد حزب راست‌گرای افراطی "جبهه ملی" در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که وعده برگزاری همه‌پرسی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا را داده است – از پشتیبانی مردمی بالایی برخوردار است. در آمریکا نیز، سیاست‌های دونالد ترامپ – رئیس جمهور این کشور – موجب ایجاد تردید در بازارهای مالی شده است.

"برانبا گان" – تحلیلگر بانک اوسی‌بی‌سی – پیشبینی کرد بهای فلز زرد در چند هفته آینده روند صعودی خود را حفظ کند. وی گفت: "عوامل تهدیدآمیز همچنان دستخوش تغییر نشده اند. منظور من دونالد ترامپ است؛ منظور من وضع سیاسی در اروپا است. به همین دلیل، انتظار داریم ناظران بازار در ماه‌های آینده در بررسی تغییرات اقتصاد جهانی، محتاطانه عمل کنند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار