بهای نفت ثبات پیدا کرد

حصول توافق جهانی میان تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک و افزایش تقاضا‌، باعث ثبات بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال حصول نخستین توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان غیرعضو اوپک از سال 2001 برای کاهش سطح تولید و همینطور افزایش تقاضا، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با ثبات همراه بود.

بهای نفت خام از اواسط ماه نوامبر (حدود یک ماه پیش) با حدود 23 درصد افزایش همراه بوده است؛ اما تحلیلگران همچنان ابراز نگرانی کرده اند که این حرکتی بزرگ برای کاهش سطح تولید پایدار نخواهد بود.

بهای نفت خام برنت همچنان ثابت ماند و 55 دلار و 67 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت پیشتر بهای 57 دلار و 89 سنتی را تجربه کرده بود که این بالاترین سطح از ژوئیه 2015 محسوب می شود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با حدود 10 سنت کاهش، به 52 دلار و 73 سنت در هر بشکه رسید. 

روز شنبه، تولیدکنندگان غیرعضو اوپک با کاهش روزانه 558.000 بشکه نفت موافقت کردند. توافق تولیدکنندگان غیرعضو به دنبال توافق اعضای این سازمان در 30 نوامبر حاصل شد. کشورهای عضو اوپک موافقت کردند از اول ژانویه سال آینده میلادی، روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت خود را کاهش دهند. عربستان سعودی هم قرار است روزانه حدود 486.000 بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار