اهواز؛

تولید روزانه 590 هزار بشکه نفت در شرکت آغاجاری

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گقت: برنامه‌های تولید این شرکت در سال جاري بطور کامل محقق شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهيم پيرامون اظهار داشت: این شرکت با برنامه‌ريزي و تلاش همكاران موفق به تحقق 100 درصدي تعهدات توليد نفت خود در ٨ ماهه گذشته سال جاري با بيش از 590 هزار بشكه روزانه در امر توليد شد.

وي افزود: علاوه بر توليد نفت، توليد گاز خشك و مايعات گازي و نفتا از ديگر توليدات شركت آغاجاري بود كه در  ٨ ماه گذشته نيز محقق شده است.

پيرامون تصریح کرد: در راستاي تحقق اهداف شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب اقداماتی در راستای استفاده از توان و ساخت داخل به انجام رسيد كه مهم ترين آن‌ها ساخت كوپلينگ توربين سولار ساترن براي نخستين بار در سطح مناطق نفتخيز جنوب، برنامه‌ريزي و انجام حدود 100 عمليات و اقدامات اصلاحي، تعميرات اساسي ايستگاه‌هاي تقويت فشار گاز 3 و 5، طرح فرازآوري طبيعي چاه شماره 99 رگ سفيد با گاز، ساخت کامل يک مجموعه فرآورشي جهت توليد نفت نمكي در حوزه رامشير به صورتي که بتواند موازي با توليد نفت شيرين در مدار قرار گيرد، بوده است.

وی اذعان داشت: در سال گذشته نيز اقداماتي در راستاي خودكفايي با استفاده از توانمندي توليدكنندگان داخلي و حمايت از طرح‌هاي پژوهشي ارائه‌شده توسط كاركنان كه داراي توجيه فني و اقتصادي بوده انجام شد كه مي‌توان به تعميرات اساسي توربين‌ها، كمپرسورها و مولدهاي برقي، سفارش و ساخت قطعات موردنياز با رعايت مجموعه استانداردهاي سيستم مديريت يكپارچه  IMS و تمديد گواهينامه‌هاي معتبر بين‌المللي مربوطه اشاره کرد.

پيرامون همچنين با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل از سوي رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: همه ما در شركت آغاجاري در تلاشيم با استفاده از توان داخلي و افزايش بهره‌وري در راستاي تحقق اين شعار و ايجاد شور و نشاط در رونق اقتصادي كشور گام‌هاي موثري برداريم.

شركت بهره برداري نفت گاز آغاجاري با گستره 25000 كيلومتر مربع و دارابودن 8 ميدان نفتي كرنج، پرنج، آغاجاري، پارسي، پازنان، رگ سفيد، مارون و رامشير از شركت‌هاي زير مجموعه شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب است كه توليد ٢٠ درصد از نفت كشور را به عهده دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.