کاهش قیمت طلا به پایین ترین سطح در 5 ماه گذشته/ افزایش بهای نفت

به دنبال تقویت ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح در 13 سال گذشته، بهای طلا کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با توجه به تقویت ارزش دلار به دنبال احتمال افزایش نرخ بهره بوسیله بانک مرکزی آمریکا تا ماه آینده و افزایش هزینه های مالی دولت آتی "دونالد ترامپ،" رئیس جمهور منتخب آمریکا، بهای طلا روز گذشته با کاهش همراه بود.

به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا و احتمال کاهش مالیات و آغاز سرمایه گذاری ها برای بهبود وضع اقتصاد کشور، ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح از سال 2003 رسید. این تقویت ارزش دلار باعث کاهش بهای فلز زرد به پایین ترین سطح از 30 مه (10 خرداد 95) شد.

بر همین اساس، بهای هر اونس طلای موسوم به "اسپات" با 0.6 درصد کاهش به 108.71 دلار رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.7 درصد کاهش به 1208.70 دلار رسید.

همچنین، با افزایش انتظار بازار از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش سطح تولید در نشست رسمی این سازمان در اواخر ماه جاری میلادی، بهای طلای سیاه روز جمعه با افزایش همراه بود. 

بر همین اساس، بهای نفت خام برنت با 37 سنت افزایش (معادل 0.8 درصد) به 46 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 27 سنت افزایش (معادل 0.6 درصد)، 45 دلار و 69 سنت در هر بشکه معامله شد. 

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت به نشست رسمی خود که قرار است 30 نوامبر (10 آذر) برگزار شود نزدیکتر شده اند تا به توافقی برای کاهش سطح تولید دست یابند. "جیمز ویلیامز،" کارشناس انرژی در لندن گفت: بهای نفت با بیانیه های مختلف اوپک همچنان در حال تغییر است. اگر اعضای اوپک در نشست رسمی خود به توافق نرسند، بهای نفت ممکن است به زیر 40 دلار هم سقوط کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار