کرمانشاه؛

باید اهداف قیام بزرگ ابا عبداله الحسین(ع) به گوش جهانیان برسد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت:امر به معروف و نهی از منکر از مباحث اسلام و قرآن است که سبب زنده نگه داشتن اسلام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛آیت‌اله مصطفی علما افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) تا امروز، اسلامی را برای ما ترسیم کرده‌اند که زنده و بروز است.همه روش‌ها، احکام و سبک اسلام باید تابع امر به معروف و نهی از منکر باشد زیرا این فریضه مدافع همه احکام است.

 وی ادامه داد:هیچ قدرتی مثل تاسوعا و عاشورا نمی تواند این همه مردم را به هیات ها و خیابان ها بکشاند و منبردارها و مداحان باید بتوانند از این فرصت برای تبلیغ دین و شعائر اسلامی به خوبی استفاده کرده و پیام عاشورا و محرم را نیز به جهانیان منتقل کنند.هیات های مذهبی باید به خوبی پیام عاشورا را به جهانیان انتقال دهند و مداحان اهل بیت (ع) نیز اهداف قیام بزرگ حضرت سیدالشهدا (ع) را بازگو نمایند.

خطیب جمعه کرمانشاه همچنین به دیدار اخیر فرماندهان انتظامی کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: در این دیدار معظم له از فرماندهان نیروی انتظامی خواستند تا با افزایش نظم در جامعه، همچنان محکم و استوار در برابر مخلان امنیت کشور ایستادگی کنند.

آیت‌اله علما در ادامه به ۱۶ مهر ماه سالروز بمباران شیمایی سومار توسط رژیم بعث عراق و همچنین شهادت سردار همدانی بدست تروریست‌های داعش اشاره کرد و گفت: سردار همدانی نماد تقوا در حیات و ممات بود و مردم همدان و تهران نیز در تشییع این شهید تقوا را نشان دادند.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به ۱۷ مهر ماه روز جهانی کودک افزود: پدران و مادران باید به سلامت روح و فکر فرزندانشان توجه کنند و لذا توجه به تربیت اسلامی و سلامت روان کودک به والدین توصیه می‌شود.

آیت‌اله علما به ۱۹ مهر ماه روز جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری توصیه به تقریب بین مذاهب دارند و امروز یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان در دنیا زندگی می‌کنند که باید با هم وحدت داشته باشند.

انتهای پیام/ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار