کرمانشاه؛

هفته ملی کودک با شعار کودکان تشنه اند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: نه تنها در سیاستهای کلی حرفی از کودکان زده نمی‌شود، حتی در حاشیه‌ها هم حرفی از کودکان زده نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رضا موزونی گفت: در جامعه‌ای که هنوز قدم‌ها و حتی فرسنگ‌ها فاصله برای باور کردن کودکان وجود دارد، محرم و برنامه‌های آن تنها مراسمی است که بچه‌ها در آن نقش دارند و کودکان و نوجوانان از آماده سازی فضا گرفته تا سینه زنی و زنجیرزنی و مداحی و... در آن نقش آفرینی می‌کنند.

موزونی در ادامه شعار امسال هفته ملی کودک را "کودکان تشنه‌اند" اعلام کرد و افزود: کودکان این مرز و بوم تشنه شادی کردن، محبت، یادگیری، لذت، شادی و باور شدن هستند.

وی در ادامه هفته کودک را زمان خوبی برای بیان مطالبات کودکان از مسئولین عنوان کرد و افزود: در این هفته باید همه مطالبات کودکان و دنیای کودکانه‌شان را از مسئولین بخواهیم.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه باید فرهنگ را از کودکان شروع کنیم، گفت: هرکاری که در حوزه شهرنشینی انجام می‌شود باید در آن نگاه کلی به کودکان به عنوان بسترسازان فرهنگی بشود.


موزونی در ادامه با بیان اینکه باید کار کردن در حوزه کودکان و نوجوانان چشم‌انداز بلند مدت داشته باشد، گفت: باید برای کودکان و نوجوانان پروژه‌های 10 ساله و 20 ساله تعریف شود، نه طرح‌های دوساله و یا چهار ساله که عمرشان به دوران مدیریت یک مدیرکل هم نمی‌رسد.


به گفته موزونی برنامه‌های امسال هفته ملی کودک در استان کرمانشاه روز پنج شنبه و با دیدار از فرزند و خانواده شهید علیخانی که از آخرین شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه است، آغاز شد.


برپایی نمایشگاه عکس کودکان، نمایش عروسکی سایه‌ای و نوحه‌خوانی نوجوانان از برنامه‌های مراسم افتتاح رسمی برنامه های هفته ملی کودک در کرمانشاه بود.

گفتنی است: ویژه برنامه‌های همایش «کودکان تشنه‌اند» از 17 تا 19 مهر  هر روز از ساعت 9 تا 11 صبح با حضور دانش آموزان و کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار