آمادگی هیات اجرایی انتخابات استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از آمادگی هیات اجرایی انتخابات استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مدت اعلام شده از سوی شورای نگهبان خبر داد.

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور استاندار کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در استان و روسای دستگاه‌های اجرایی برگزار شد؛ به اصل ۱۳۱ قانون اساسی در صورت فوت، بیماری و عدم توانایی رییس جمهور منتخب برای اداره کشور اشاره کرد، که با تصمیم مقام معظم رهبری و شورای نگهبان باید ظرف ۵۰ روز رییس جمهور بعدی انتخاب شود.

وی بیان کرد: شورای نگهبان روز هشتم تیرماه را روز انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده و کاندید‌ها ۸ تا ۱۰ خرداد فرصت دارند برای نامزدی در این انتخابات ثبت نام کنند.

شعبانی گفت: با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در یک و ۲ ماه گذشته برگزار شده، هیات‌های نظارت و اجرایی استان برای انتخابات چه به صورت الکترونیکی چه صندوق رای در این مدت کوتاه آمادگی کافی دارند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تاکید کرد: منتظر ابلاغیه و دستورالعمل‌های ستاد مرکزی انتخابات هستیم تا براساس آن برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان برنامه ریزی کنیم.

شعبانی با اشاره به شخصیت ملی و بین المللی شهید رئیسی، از تمام گروه‌ها سیاسی خواست از برکت خون این شهید به نفع جناح خود بهره برداری سیاسی نکنند و بگذارند خون پاک او برای همه ملت ایران باشد.

وی مهم‌ترین معیار و ملاک برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده را بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.