بیرجند؛

خراسان جنوبی به یزد نزدیک تر می شود

با احداث جاده خوسف ـ آبگرم لوت ـ نایبند ـ بهاباد،خراسان جنوبی 190 کیلومتر به یزد نزدیک ‌تر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با احداث جاده خوسف ـ آبگرم لوت ـ نایبند ـ بهاباد، 190 کیلومتر مسیر ارتباطی خراسان جنوبی با استان‌های یزد، فارس، اصفهان، تهران و غرب کشور کاهش می‌یابد.

ابراهیم کریم‌پور افزود: در سال جاری 40 کیلومتر راه در شهرستان خوسف احداث شده است که مهم‌ترین آن محور خوسف به آبگرم لوت به طول 18 کیلومتر با اجرای لایه حفاظتی و آسفالت بود که زیر بار ترافیک رفته است.

وی در مورد جاده خوسف به آبگرم لوت که ادامه آن به سمت نایبند است،گفت: عملیات فنی، خاک‌برداری و زیرسازی 25 کیلومتر از این مسیر انجام شده که امید است امسال باقی‌مانده راه که حدود 35 کیلومتر تا آبگرم لوت فاصله دارد آسفالت شود.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود:با این اقدام منطقه از بن بست خارج می‌شود، همچنین از آبگرم لوت تا نایبند نیز 70 کیلومتر فاصله دارد که مطالعات آن انجام شده و با احداث این جاده از خراسان جنوبی به کرمان نیز حدود 100 کیلومتر کاهش فاصله خواهیم داشت.

کریم‌پور اظهار کرد: در ادامه مسیر و ارتباط با استان‌های مجاور و غرب کشور، جاده خوسف - آبگرم لوت - نایبند به بهاباد یزد نیز در دستور کار است که از سمت یزد نیز عملیات احداث این جاده آغاز شده تا در بهاباد به هم متصل شود و با احداث این جاده 190 کیلومتر مسیر ارتباطی خراسان جنوبی با استان‌های یزد، فارس، اصفهان، تهران و غرب کشور کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.