شهرکرد؛

قصه گویی استانی چهاردهمین جشنواره امام رضا (ع) در شهرکرد پایان یافت

بخش قصه گویی استانی چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در شهرکرد پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری؛ بخش قصه گویی استانی چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، 11 و 12 اردیبهشت ماه جاری به مدت 2 روز و با رقابت 25 قصه گو در شهرکرد برگزار شد.

شعرخوانی، خاطره گویی، اجرای سرود و سخنرانی، از دیگر بخش های این رویداد فرهنگی و مذهبی بود که جمعی از سالمندان خانه آفتاب شهرکرد و خانه طراوت فرخ شهر، و اعضای مرکز توانبخشی مهرگان شهرکرد نیز میهمان آن بودند.

ترویج فرهنگ قصه و قصه گویی در جامعه، ایجاد رابطه عاطفی و روانی سالم در میان خانواده‌ها و کم کردن فاصله‌های نسلی با گفتن قصه از سوی بزرگتر‌ها برای کودکان و نوجوانان، از اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی بیان شده است.

در اولین روز برگزاری این مسابقه، بیتا توکلی با قصه «خادم کوچک»، فاطمه صالحی با قصه «ننه ماهی»، معصومه کیانی با قصه «آخرین وداع»، فاطمه آذری با قصه «دفتر آرزو» و سمیه متقی با قصه «دستبند‌های طلا» اجرای برنامه داشتند.

فتانه امینی نیا با قصه «بیم و امید»، شیما کوه پیما با قصه «با بال مدفون پریدن»، ریحانه کیوانی با قصه «در نهایت نا امیدی»، زهرا اسلامی با قصه «آخرین گره» و مریم مردانی با قصه «شوق دیدار» از قصه گویان دومین روز برگزاری این جشنواره بودند. 

مسابقه‌های کارگروه کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با 8 موضوع کار دستی، شعر سرایی، خوشنویسی، نقاشی، داستان نویسی، معرفی شخصیت، قصه گویی و نشریه نگاری برگزار می شود.

اختتامیه این جشنواره، تابستان امسال در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.