فهرست جدید کالا‌ها و خدمات آسیب رسان به سلامت منتشر شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با انتشار فهرست کالا‌ها و خدمات آسیب رسان به سلامت، تبلیغات این خدمات و کالا‌ها از سوی همه رسانه‌ها ممنوع شد.

دکتر محمدی اظهار داشت: بر اساس تشخیص و بازنگری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران، هرگونه تبلیغات خدمات و کالا‌های آسیب رسان به سلامت از سوی همه رسانه‌ها ممنوع است.

به گفته وی؛ تولید و واردات و عرضه کالا‌ها و خدمات آسیب رسان به سلامت و دارو‌های با احتمال سوءمصرف، مشمول عوارض خاص تحت عنوان عوارض سلامت می‌باشد.

وی افزود: انواع سوسیس و کالباس گوشت و مرغ، فرآورده گوشتی عمل آوری شده، سمبوسه و فلافل آماده شده، پنیر پیتزای پروسس و تاپینگ پیتزا، انواع نوشابه گازدار، نوشابه انرژی زا، انواع پودر نوشیدنی فوری، روغن‌های نیمه جامد مصرفی صنایع و خانوار، سس مایونز و سس سالاد پرچرب، چیپس برگه و خلال سیب زمینی و انواع اسنک، پفک و فرآورده حجیم شده بر پایه ذرت، شیرینی‌های تر، فرآورده‌های کاکائویی، تافی و آبنبات، سیگار و دخانیات، فرآورده‌های آرایشی تاتو و فرآورده‌های طراحی پوست، رنگ مو و بی رنگ کننده مو دکلره، صاف کننده، فرکننده و کراتینه کننده‌های مو و کاشت ناخن و سولاریم از جمله این موارد است.


بیشتر بخوانید


دکتر محمدی یادآور شد: تبلیغ این خدمت ممنوع است و ارایه این خدمت از سوی غیر پزشک به طور کلی غیرمجاز می‌باشد.

برای مشاهده فهرست کامل کالا‌ها و خدمات آسیب رسان به سلامت اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: علوم پزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار