شهرکرد؛

اجرای ویژه برنامه های هفته هلال احمر در چهارمحال و بختیاری

همزمان با هفته هلال احمر، ویژه برنامه های مختلف آموزشی، امدادی، فرهنگی و عمرانی در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

اجرای ویژه برنامه های هفته هلال احمر در چهارمحال و بختیاری
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری، در نشست با خبرنگاران، از پیش بینی اجرای ویژه برنامه های مختلف آموزشی، امدادی، فرهنگی و عمرانی به مناسبت هفته هلال احمر در استان خبر داد.

محمد فروغی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، دیدار با استاندار، تجلیل از شهدا و ایثارگران هلال احمر، تقدیر از فعالان طرح نوروزی هلال احمر، افتتاح نمادین خانه هلال روستایی در دزک، و راه اندازی کلینیک های تخصصی شهرهای شهرکرد و بروجن را از این برنامه ها برشمرد.

وی، اجرای طرح ایمان و ایمنی (تست رایگان قند خون و اندازه گیری فشار خون) در آخرین روز از هفته هلال احمر را از دیگر برنامه ها برشمرد.

فروغی اضافه کرد: انتخابات چهارمین دوره مجمع هلال احمر نیز روز جمعه 24 اردبیهشت در استان برگزار خواهد شد.

وی، با اشاره به مهمترین برنامه های جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری در سال جاری اظهار داشت: پایگاه امداد هوایی در شهرکرد با 60 درصد پیشرفت فیزیکی تابستان امسال افتتاح می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری، ساماندهی نیروهای واکنش سریع برای مقابله با حوادث غیر مترقبه را از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان در سال 95 عنوان کرد.

فروغی، با اشاره به اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی امسال هم گفت: این طرح با مشارکت 400 امدادگر و نجاتگر، 600 داوطلب جوان، و 50 پزشک و پرستار، در قالب 28 پایگاه امداد و نجات ثابت، سیار، موقت، کوهستان و تیم توانای بانوان اجرا شد.

وی افزود: در 25 پایگاه ثابت طرح نوروزی این جمعیت، ایستگاه سلامت مسافران نوروزی، خیمه نماز و فضای دوستدار کودک هم فعال بود.

فروغی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان با استفاده از 24 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه خودروی نجات، 9 دستگاه موتورسیکلت و یک فروند بالگرد، در طرح نوروزی 95 به مسافران خدمت رسانی کرد.

وی همچنین گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر این استان طی سال گذشته، در 465 حادثه به 8 هزار و 62 آسیب دیده خدمات رسانی کردند.

فروغی افزود: نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر استان، سال گذشته در قالب طرح همای رحمت 4 میلیارد و 100 میلیون ریال اقلام غذایی در بین نیازمندان توزیع نمودند.

به گفته وی؛ هم اکنون، بیش از 9 هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری عضویت دارند.

8 می برابر با 18 اردیبهشت، روز جهانی صلیب سرخ، و آغاز هفته هلال احمر (18 تا 24 اردیبهشت) است.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.