طلای سرزمين هزار جزيره به کدام بانوی ايرانی می رسد؟

بین هفت رشته رزمی در بخش بانوان، ووشو از کارنامه درخشانی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در بین هفت رشته رزمی در بخش بانوان، ووشو از کارنامه درخشانی برخوردار است.زیرا دختران این رشته اولین ورزشکاران کشور بودند که توانستند مدال طلای جهانی و اولین مدال طلای بازی های آسیایی را از آن خود کنند. در حال حاضر نیز بانوان ووشوکار عازم اندونزی برای حضوری موفق در دوازدهمین دوره رقابت های قهرمانی جهان هستند .پنج بانوی ووشوکار کشورمان در دو بخش ساندا (مبارزه) و تالو (نمایشی) از چهار ماه پیش برای این مسابقات در آکادمی ووشو اردو زدند.

در ابتدای اردوهای تیم ملی ساندا نفرات برتری از کل کشور حضور داشتند که در این میان دارندگان مدال های طلای جهان و آسیا نیز حضور داشتند و همگی زیر نظر ژانگ یوجیه سرمربی چینی تمرین می کردند و طی رقابت های انتخابی که بین اردونشینان برگزار شد نفراتی همچون خدیجه آزادپور که دارنده اولین مدال طلای بازی های آسیایی در بخش بانوان و همچنین مدال های خوشرنگ جهانی و آسیایی بود از اعزام به اندونزی جاماند و در نهایت الهه منصوریان( دارنده دو مدال طلای جهانی و آسیایی و نقره و برنز بازی های آسیایی) ، شهربانو منصوریان( دارنده دو طلای جهان و یک طلای آسیا) ، مریم هاشمی( دارنده دو طلای جهان) ، صدیقه دریایی(دارنده دو مدال طلای آسیا) در دو اردوی آخر باقی ماندند که با صلاحدید کادر فنی به رغم توانایی های الهه،وی ازگردونه اعزام به اندونزی خط خورد.

دارنده مدال طلای جهان: امیدوارم بدون من هم طلایی شویم

الهه منصوریان درباره حذفش از اعزام مسابقات جهانی می گوید:با وجودیکه مطمئن بودم طلای جهان را در اندونزی از آن خود می کنم .اما با توجه به اینکه در وزن من (منفی 52 کیلوگرم)همیشه چینی ها حضور دارند ، با احترام به نظر کادر فنی به آنان حق می دهم که خطر نکننند و این شانس را به دوستانم بدهند.در هر صورت چون همگی ما سخت تمرین کردیم ایمان دارم که هم تیمی هایم با سه طلا برگردند.

علی نژاد رییس فدراسیون ووشو درباره تیم ملی ساندای دختران معتقد است:چهارنفر باقیمانده در اردو در یک سطح بودند واگر طبق قوانین مجبور به اعزام سه وزن در دختران نبودیم به طورحتم الهه نیز جزو اعزامیان بود و مطمئن بودم نتیجه خوبی در اندونزی می گرفت.اما با توجه به رابطه هایی که در فدراسیون جهانی و آسیایی داریم و شناخت حریفان اوزان مختلف،ترجیح دادیم الهه منصوریان را خط بزنیم.

ژانگ یوجیه:به کسب نتیجه در اندونزی امیدوارم

سرمربی چینی تیم ملی که در ابتدای اردوها به رغم رابطه دوستانه ای که با شاگردانش داشت، از شرایط فنی آنان راضی نبود و معتقد بود که سانداکاران پیش از حضور اوبر اساس برنامه های خوبی تمرین نمی کردند و از نظر تکنیکی و قدرت بدنی ضعیف هستند و باید درفرصت باقیمانده با تمرینات اصولی و دقیق تر برای رسیدن به شرایط آمادگی مطلوب به آنان کمک کند.در حال حاضر ضمن رضایت از عملکرد آنان در تمرینات به کسب نتایج رضایت بخش در اندونزی امیدوار است .

نمایش فرزند تالوی ایران مقابل بزرگان جهان

تیم ملی تالوی دختران کشورمان با ترکیب دو تالوکار و الهام صادقی بعنوان مربی در مسابقات جهانی اندونزی شرکت می کنند. حضور زهرا کیانی نوجوان 16ساله تالوکار کشورمان در این ترکیب شگفت آور است. زهرا کیانی از ده سالگی در اردوهای تیم ملی بوده و اولین مدال نقره خود را در سال 2010در رده سنی نونهالان در سنگاپور کسب کرد و تاکنون نیز 5 طلا ،4 نقره و دو برنز را در کارنامه خود دارد و با توجه به قوانین مسابقات تالو با وجودیکه سن کمی دارد مجاز به شرکت در رقابت های بزرگسالان هاست و برای نخستین حضورش در رده سنی بزرگسالان به اندونزی اعزام می شود.

کادرفنی تیم ملی تالو برای زهرا کیانی آینده درخشانی را پیش بینی می کند و علی نژاد رییس فدراسیون معتقد است که وی یکی از امیدهای تیم ملی کشورمان در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا خواهد بود.

هانیه رجبی نیز دیگر تالوکار ما در مسابقات جهانی اندونزی است که او نیز از سال 2011 در ترکیب تیم ملی جوانان حضور داشته و تاکنون یک مدال طلا سه نقره و 4 برنز را در میادین مختلف بین المملی در رده سنی جوانان و بزرگسالان کسب کرده است.

امید می رود این دو تالوکار جوان در میدان بزرگ جهانی بتوانند برای کشورمان افتخار بیافرینند.

گفتنی است مسابقات ووشوی قهرمانی جهان 23 تا 27 آبان به میزبانی اندونزی در جاکارتا برگزار می‌شود.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: ووشو ، بانوان ، طلا ، هفت ، رشته ، تیم ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار