قلی‌پور :بدنبال کسب چهارمین مدال طلای جهانی ام هستم

سانداکار تیم ملی ووشوی کشورمان گفت: با توجه به اینکه با کسب مدال طلای مسابقات جهانی اندونزی ،چهارمین مدال طلای جهانی ام را کسب کرده ام،برای این موفقیت بسیار مهم است و تمام تلاشم را برای این مهم به کار بسته ام.

حمید رضا قلی پوردارنده سه مدال طلای ووشوی جهان در گفتگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد: حدود چهار ماه است که در اردو هستیم و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم، در ابتدای اردوها فقط تمرینات در حد آمادگی نسبی بود تا سانداکاران بتوانند برای رقابت های انتخابی درون اردویی آماده شوند .اما پس از مشخص شدن نفرات اصلی تمرینات بسیار سخت و فشرده شد و در حال حاضر همه ما با تلاش کادر فنی به 80 تا 90 درصد آمادگی رسیده ایم واین آمادگی علاوه بر تمرینات سخت بدلیل حضور در جام پارس و تمرین مشترک و مسابقه با چینی ها بود. امیدوارم با حفظ همین شرایط خوب و بدون آسیب دیدگی نتایج خوبی در اندونزی رقم بزنیم.
وی درباره حضور تیم ملی چین در ایران گفت: چینی‌ها با یک تیم خوب و کامل به کشور ما آمده بودند. ما یک دیدار دوستانه با آنها انجام دادیم و 5 جلسه تمرین مشترک برگزار کردیم. همین تن به تن شدن با صاحبان ووشوی دنیا  تاثیر فوق‌العاده‌ای در عملکرد بچه‌های تیم ما داشت.البته چینی‌ها هر سال یک سبک جدید برای مبارزه رو می‌کنند، امسال هم در بازی دوستانه‌ای که با چین داشتیم متوجه شدیم آنها روی ضربات دست و پا برنامه‌ریزی کرده و کمتر دنبال کشتی گرفتن هستند.این اطلاعات در عملکرد ما در مسابقات جهانی مفید است و به ما کمک بسیاری می کند.
دارنده مدال طلای جام جهانی ساندا در سال 2014در خصوص آشنایی با حریفان گفت: در واقع چین و روسیه حریفان اصلی محسوب می شوند اما کشورهای دیگر مثل برزیل و ویتنام و یک تعدا از کشورهای اروپایی هم تک ستاره های خوبی در ساندا دارند، در واقع ووشودیگر مثل گذشته نیست ، که فقط به ایران، چین و روسیه ختم شود. اکثر کشورها مربی چینی به کار گرفته اند و اینطور که خبر داریم اکثر آنان بین 4 تا 6 ماه اردو برگزار کردند تا سطح ووشوی خود را بالا ببرند و برای مسابقات جهانی اندونزی آماده باشند.ما باید همه را آنالیز کنیم تا نتیجه خوبی کسب کنیم.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط وزن کشی امسال ، من در یک وزن بالاتر شرکت میکنم و در واقع نخستین بار است که با وزن منفی 90 کیلوگرم در مسابقات جهانی حاضر می شوم از حریفان این وزن شناخت کافی ندارم و فقط شناخت نسبی راجع به سانداکاران به نام این وزن دارم، اما تمرینات سختی پشت سر گذاشتم و آماده مبارزه هستم و امیدوارم که نتیجه قابل قبولی کسب کنم.
دارنده مدال طلای بازی های آسیایی گوانگجو گفت: بدلیل شرایط وزن کشی هر روز نیم ساعت قبل از مبارزه به احتمال قوی باید فشار و سختی بیشتری را تحمل کنیم چون همانند سال های گذشته بعد از وزن کشی فرصت کافی برای پر کردن بدن نداریم،البته در حال حاضر من و عباسی،فضلی و سفی مشکل وزنی نداریم و فقط شیرزاد سروزن نیست که به طور حتم تا اعزام اضافه وزن ناچیز باقیمانده را کم می کند و مشکل خاصی در این خصوص نداریم.
قهرمان سه دوره ووشوی جهان: کسب مدال طلای جهان در اندونزی برایم بسیار اهمیت دارد ،زیرا با کسب این نشان خوشرنگ مجموع مدال های جهانی ام را به چهار می رسانم و این موفقیت برای خودم بسیاربا ارزشاست و برای رسیدن به این سکوی جهانی تمام توان خود را به کار می گیرم.
گفتنی است:سیزدهمین دوره مسابقات ووشوی قهرمانی جهان 23 لغایت 27 آبان در اندونزی برگزار می شود.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار