شهرکرد؛

امنیت از ارکان مهم توسعه و اقتصاد است

رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت از ارکان مهم توسعه و اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید جلیل سرقلعه در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در شهرکرد افزود: امنیت از جنبه های داخلی، استانی، منطقه ای و جهانی دارای اهمیت است.

وی تأکید کرد: رفاه عمومی و رضایتمندی مردم، دو عامل مهم در دستیابی و تحقق امنیت استانی محسوب می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای رسیدن به رفاه عمومی و رضایتمندی مردم، توجه به عرصه های حمل و نقل، گردشگری، سلامت، بهداشت، درمان، آبرسانی شهری و روستایی و تکمیل پروژه های نیمه تمام ضرورت دارد.

جلیل سرقلعه گفت: توجه به موضوع آب باید به عنوان یکی از اولویت های کاری مسئولان قرار گیرد تا به چالش تبدیل نشود.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید از اتحاد و همدلی موجود بین مسئولان برای تبدیل چالش ها به فرصت استفاده شود.

وی به جمع بندی مذاکرات هسته ای و وصول متن جامع تواقفنامه هسته ای به مجلس شورای اسلامی هم اشاره کرد و گفت: فضای مناسب حاکم بر مجلس شورای اسلامی باعث به سرانجام رسیدن این موضوع می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 بی نظیر بود و به دنبال آن، بالاترین جایگاه منطقه ای به ایران رسید.

جلیل سرقلعه یادآور شد: بهبود اقتصاد ایران نتیجه مذاکرات و پیروزی هسته ای است.

سید عبدالله موسوی رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست با اشاره به نقش مهم اداره کل اطلاعات در امنیت بالای استان و کاهش وقوع جرم، گفت: چهارمحال و بختیاری، اکنون جزء استان های امن کشور محسوب می شود.

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان در زمینه کاهش وقوع جرم جزء استانهای آخر و در زمینه شاخص های امنیتی، جزء استانهای برتر کشور است.

سردار نورعلی یاری، برخورد جدی، قاطع و قانونی با سارقان، خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان پرخطر را از عوامل اصلی ایجاد امنیت بالا در چهارمحال و بختیاری برشمرد.

وی با بیان اینکه رعایت اخلاق اسلامی و حقوق شهروندی از مهمترین اولویت های نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری محسوب می شود، اضافه کرد: سال گذشته، رتبه دوم کشور در زمینه امنیت اخلاقی را کسب کردیم.

یاری گفت: با مدیریت صحیح مسئولان امنیتی، برخی از بحران های اجتماعی در استان به فرصت تبدیل شده و اکنون هیچگونه خلأ امنیتی در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.

یاری ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در سال 1393 نسبت به سال قبل از آن در حوزه تصادف جاده ای 14 درصد کاهش، در زمینه سرقت 3 درصد کاهش و در زمینه کشف مواد مخدر 13 درصد رشد داشته است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری هم در این جلسه گفت: درایت مدیران ارشد استان و مجموعه اداره کل اطلاعات، نقش مهمی در افزایش امنیت عمومی این استان ایفا کرده است.

سردار رضا محمدسلیمانی اضافه کرد: مجموعه مدیران چهارمحال و بختیاری برای توسعه سریعتر و پیشرفت مطلوبتر این استان، کمر همت را بسته اند و در این مسیر، توجهی به نظرات شخصی و سلیقه های سیاسی ندارند.

وی یادآور شد: تیپ مستقل 44 قمر ینی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری، در دوران دفاع مقدس نقش بسیار تأثیرگذاری در شکست دشمن بعثی داشت و اکنون نیز می تواند در جبهه سازندگی و پیشرفت کشور و استان، موفق و اثرگذار باشد.

در این نشست، مدیرکل جدید اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات مدیرکل سابق قدردانی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.