وزیر اطلاعات؛

تدبیری برای جلوگیری از اتلاف برق در کشور اندیشیده شود

برای تولید هر مگاوات برق هزینه‌های زیادی شده و جفاست که این نیرو در معرض تلف قرار گیرد، باید تدابیری به کار گرفت تا از این نیرو به نحو احسنت استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگارن جوان از اراک، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی پیش از ظهر امروز در پنجمین روز از هفته دولت و در مراسم بهره برداری و آغاز 126 پروژه برق در استان مرکزی اظهار داشت: از زحمات این شرکت که با همت و تلاش خود گام‌های ارزنده‌ای به منظور برخورداری از نعمت برق برداشته است تشکر می‌کنیم.

وی افزود: ایران در مقایسه با دیگر کشورها در زمینه آب، برق و دیگر منابع مصرف بیشتری دارد و باید کاری کنیم تا با مدیریت بهتر منابع، بهره‌وری بیشتری داشته باشیم.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: بهره وری بهتر از منابع آن چیزی است که قرآن کریم، ائمه، پیامبر اکرم(ص) و مقام معظم رهبری به آن توصیه کرده‌اند و بر صرفه‌جویی هرچه بهتر از منابع برای بهره‌وری بهتر از منابع تاکید شده است، شکر نعمت، بهره وری بهتر از منابع است.

حجت‌الاسلام علوی تصریح کرد: در طول سالیان پس از انقلاب با اتکا به توانمندی فرزندان انقلاب اسلامی شاهد گام‌های بلندی در عرصه های مختلف به ویژه صنعت برق و الکتریسیته بودیم، در سال‌های نخست انقلاب روستاهای محدودی از نعمت برق برخوردار بودند.

وی افزود: در شرایطی که کشور دچار جنگ تحمیلی بود برای تجهیزات برق با مشکل مواجه بودیم و در اواخر جنگ حتی برای تولید تیرهای سیمانی مشکل داشتیم چه برسد به تاور، شرکت برق ناچار شد از تیرهای بتنی 18 متری استفاده کند و در زمینه پست برق در تمام زمینه‌ها وابسته بودیم و دست و چشمان به سوی خارج بود تا تاورها به صورت بسته بندی و با فروش نفت خام وارد شود.

وزیر اطلاعات ادامه داد: اما به مرحله‌ای رسیدیم که در سال 75 نمایشگاه برقی در تهران برگزار و فرزندان شرکت برق موفق شدند تاورهای 132 - 230 و 400 ولت را ساخته و به نمایش بگذارند و نه تنها تاورهای مورد نیاز کشور را تامین کردیم بلکه به صادرات جهانی نیز دست یافتیم.

حجت‌الاسلام علوی گفت: برای تولید هر مگاوات برق هزینه‌های زیادی شده و جفاست که این نیرو در معرض تلف قرار گیرد، باید تدابیری به کار گرفت تا از این نیرو به نحو احسنت استفاده شود.

وی بیان کرد: کوچکترین مورد استفاده برق در خانه‌ها است این درحالی است که برق یک زیرساخت برای صنایع به شمار می‌رود، زیرا اگر واحد تولیدی برق نداشته باشد، آن واحد تولیدی به وجود نمی‌آید و بیکاری افزایش یافته و مشکلات اجتماعی ناشی از آن به سمت هویت امنیتی راه پیدا می‌کند.

وزیر اطلاعات با اشاره به فرمایشات امام صادق(ع) درباره بهره‌برداری از نعمت‌های خداوند گفت: بهره‌برداری از نعمت خداوند شکر نعمت است و اگر از منابع به درستی استفاده کنیم دچار تنگدستی نمی شویم.

حجت‌الاسلام علوی افزود: قرآن ریخت و پاش منابع را منع کرده و بایستی از ریخت و پاش خودداری کنیم چراکه به بهره‌برداری صحیح از نعمت‌های الهی سفارش شده است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.