ارومیه؛

وجود 140 مرکز ترک اعتیاد مجاز در آذربایجان غربی

کارشناس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی، مراکز غیر مجاز در صورت اصلاح به مراکز مجاز تبدیل می شوند.

وجود140 مرکز ترک اعتیاد مجاز درآذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، یعقوب زینی گفت: بر اساس دستور العمل های اجرایی مقرر شده مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز توسط اکیپ های بازرسی این ستاد بررسی شده و در صورت قابل اصلاح و اخذ مجوز تبدیل به مراکز ترک اعتیاد مجاز می شوند.

وی از وجود 140 مرکز ترک اعتیاد مجاز در استان خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعات رسیده به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تاکنون 2 مرکز غیر مجاز در استان شناسایی شده و در حال بررسی است.

زینی اضافه کرد:مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز در ارومیه وجود نداشته و در سایر شهرستان های استان شناسایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر مراکز ترک اعتیاد مجوز فعالیت نداشته باشند این مراکز با هماهنگی مقام قضایی تخریب شده و در صورتی که بیمارانی تحت درمان داشته باشند این بیماران به مراکز ترک اعتیاد مجاز ارجاع داده می شوند.

کارشناس درمان و حمایت های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی، اظهار کرد: مراکزی که مجوز فعالیت از مراجع رسمی نداشته باشد غیر مجاز بوده است و صدور مجوز فعالیت این مراکز در جهت درمان اعتیاد بیماران توسط دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی استان انجام می شود.

وی گفت: مراکز غیر مجاز هسته اصلی فعالیت و تشدید بسیاری از آسیب های اجتماعی شده که می تواند ازتشکیل باند تا تشکیل مراکز فساد پیش رود.

وی ادامه داد: همچنین وجود مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز باعث تخریب عملکرد مراکز ترک اعتیاد مجاز می شود.

زینی با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با موا مخدر، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بهزیستی و نظام پزشکی استان به عنوان نمایندگانی مسئولیت رسیدگی به تخلفات مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز را دارند، گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در قالب کمیته های متخصص برای پیشبرد اهداف از لحاظ پیشگیری، درمان و حمایت های اجتماعی در حال فعالیت بوده و هر کدام از این کمیته ها وظایف مخصوصی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر متشکل از سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه، حوزه فرهنگی بسیج و ناجا در پیشبرد اهداف خود در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: حوزه حقوقی و قضایی مبارزه با مواد مخدر به ریاست دادگستری استان تشکیل شده و وظیفه سیاست گذاری در حوزه قوانین مربوط به مبارزه با مواد مخدر را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۴:۴۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
عاااالی بود