نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری خبر داد

افزایش نگرانی نظام پرستاری و وزارت بهداشت از کمبود پرستار

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: به دلیل کمبود نیروی پرستاری خدمات شایسته‌ای در بیمارستان‌ها به مردم نمی‌رسد و این باعث افزایش نگرانی نظام پرستاری و وزارت بهداشت شده است.

عباس‌زاده نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: مسئله‌ی مهم در پرستاری خدمات شایسته‌ای است که مردم باید از پرستاران دریافت کنند که به دلیل کمبود نیروی پرستار در بیمارستانها این خدمات به افراد نمی رسد و باعث افزایش نگرانی نظام پرستاری و وزارت بهداشت شده است. 

وی افزود: ایده‌ی ما برای جبران این کمبود افزایش جاذبه‌های خدمت در حوزه‌ی پرستاری است چون پیش بینی می‌کنیم که بسیاری از فارغ‌التحصیلان پرستاری جذب کارهای دیگر می‌شوند و از حوزه‌ی مراقبت و درمان فاصله می‌گیرند. 

عباس‌زاده ادامه داد: تا زمانیکه مشاغل دیگر و یا کشورهای دیگر وجود داشته باشند که برای پرستاران دارای جاذبه‌ی بیشتر باشند نگهداشتن پرستاران در حوزه سلامت مشکل می‌شود. 

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سیاستهای دولت بر افزایش تعداد کادر دولتی نیست و استخدام های دولتی محدود شده است و راهکار پیشنهاد شده این است که از پرستاران به شکل قرار داد با شرکت‌های تامین کننده‌ی نیروی پرستاری استفاده شود.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری خاطر نشان کرد: اخیرا مقرر شده شرکتی را به صورت متمرکز در کل کشور با نظارت وزارت بهداشت تشکیل بدهند تا این شرکت‌ها بتوانند نیروهای پرستاران را جذب کنند و مزایا و حقوق مکفی به آنها پرداخت کنند که اگر این اتفاق رخ دهد بخشی از مشکلات کمبود پرستاری رفع می‌شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار