رییس سازمان نظام پرستاری کشور:

سند عرضه و تقاضای پرستاران تدوین می‌شود/افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری

دکتر میرزابیگی با تاکید بر لزوم ایجاد توازن نیروی پرستاری استان‌ها، از تدوین سندی جامع برای نظام پرستاری در این خصوص خبر داد.

دکتر محمد میرزا بیگی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به بیکار ماندن بسیاری از فارغ التحصیلان پرستاری که بیشتر آنها از مراکز دانشگاهی خصوصی فارغ التحصیل شده‌اند و از سوی دیگر به علت عدم توازن نیروی پرستاری در مناطق مختلف کشور، امسال برای نخستین بار، سند عرضه و تقاضای توسط وزارت بهداشت تدوین می‌شود.

وی با تاکید بر رفع مشکلات رایج مهم فارغ التحصیلان پرستاری همچون بیکاری و یا انتخاب محل خدمت از طریق سند عرضه و تقاضا، گفت: طبق این سند، دیگر بر خلاف گذشته پذیرش دانشجوی پرستاری در هر استان بومی می‌شود  و یا کمبود نیروی پرستاری از طریق جذب فارغ التحصیلان به صورت بومی گزینی رفع خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور همچنین از افزایش دو برابری پذیرش دانشجوی پرستاری بر اساس سند عرضه و تقاضا خبر داد و خاطر نشان کرد: طبق این سند این افزایش ظرفیت فقط در استان‌هایی که دارای کمبود نیروی پرستاری هستند و البته برای بومیان همان استان صورت می‌گیرد و در مراکز و استانهایی که با کمبود پرستار مواجه نیستند، شاهد این افزایش ظرفیت و در نتیجه افزایش تعداد پرستاران بیکار نخواهیم شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.