قائم مقام سازمان نظام پرستاری:

شایعه احیای مجدد بهیار را تکذیب می‌کنم

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: شورای عالی نظام پرستاری با تربیت و احیای مجدد بهیار مخالفت کرده است و شبهه ایجاد شده در احیای بهیار را به شدت تکذیب می‌کنم.

احمد نجاتیان قائم مقام سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در بخش پرستاری و اینکه طبق آمار رسمی حدود 120 هزار نیروی پرستاری در کشور کم داریم، برنامه‌ای از طرف وزارت بهداشت اعلام شد تحت عنوان تربیت بهیار یکساله که این برنامه می‌تواند کمبود پرستار را به طور مقطعی جبران کند. 

وی افزود: شورای عالی نظام پرستاری کشور در جلسه  هفته پیش با جمع بندی که از مسائل پرستاری در کشور داشت با تربیت و احیای مجدد رده بهیاری در پرستاری مخالفت کرد و یک رده بندی جدیدی را تحت عنوان رده‌های جدید پرستاری اعلام کرد. 

وی ادامه داد: در این رده بندی جدید که بر اساس آخرین استانداردهای بین‌المللی است و در تمام کشورهای پیشرفته از این الگو استفاده می‌کنند ما نیز پیشنهاد کردیم 3  رده بیمار‌ یار، کمک پرستار و همچنین پرستاران در کشور اعمال شود. 

نجاتیان گفت: این رده بندی یک رده بندی جدید است و شبهاتی ایجاد کرده است که کمک پرستاران همان بهیاران هستند در صورتیکه شرح وظایفی که برای این گروه دیده شده است، کاملا متفاوت است. 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: با توجه به شبهه ایجاد شده و اینکه برخی از همکاران ناآگاهانه به آن دامن می‌زنند، گفت: آنچه مد نظر شورای عالی نظام پرستاری است، مخالفت با احیای بهیاری است و ما این اطمینان را به جامعه پرستاری می‌دهیم که نظام پرستاری درجهت منافع مردم در و منافع حرفه‌ای اقدام خواهد کرد و هرگز نیروهای جدید جایگزین نیروهای دیگر نخواهد شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.