رییس شورای عالی نظام پرستاری خبر داد

فروش مرخصی پرستاران در بخش‌های ویژه به دلیل کمبود پرستار

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: در بسیاری از بیمارستان‌ها به دلیل مشکلات و کمبود پرستار مرخصی اجباری پرستاران در بخشهای ویژه فروخته می‌شود.

یعقوب جعفری رئیس شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: در بخشهای ویژه از جمله بخشهای اعصاب و روان و سوختگی طبق قانون، پرستاران یک ماه بیشتر از بخشهای دیگر مرخصی دارند و این مرخصی بصورت اجباری است.

وی افزود: هدف از این کار سختی کار و زیان‌آور بودن آن در این بخشها است زیرا ممکن است پرستاران از لحاظ روحی و روانی دچار مشکلاتی شوند. 

جعفری گفت: اما به دلیل وجود مشکلات فراوان در بیمارستان‌ها و کمبود پرستار این مرخصی‌ها را از پرستاران می‌خرند و به جای آن به پرستاران پول می‌دهند اگر چه این کار از نظر قانونی ممنوع است ولی در بسیاری از بیمارستانها این کار انجام می‌شود.

جعفری خاطر نشان کرد: از زمان اجرای قانون ارتقای بهره‌وری که حدود یکسال پیش اجرایی شد این مرخصی 2 ماهه برای پرستاران در بخشهای ویژه در نظر گرفته شد اگر چه با وجود مشکلات این کار در برخی بیمارستان ها اجرا نشد ولی امیدواریم با جبران کمبود پرستار در بیمارستانها این طرح بطور کامل اجرایی شود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.